FANtv-nl-logo-mobile

Renault Modus

Vanaf de lancering begin oktober zijn er ruim 1.800 Modussen verkocht in Nederland. Hiermee heeft de komst van de Modus een positieve invloed op de resultaten van Renault in het B-segment. Nu al bedraagt het aandeel van de Modus 40 procent in de resultaten van Renault in dit segment.


De Renault Modus werd in Frankrijk in september 2004 op de markt geïntroduceerd en vervolgens geleidelijk aan in veertien andere Europese landen. Sindsdien zijn maar liefst 65.000 bestellingen geplaatst. Met de Clio en de Modus was Renault in oktober zelfs Europees marktleider in het B-segment met een marktaandeel van 11,9 procent.

Buiten Frankrijk verkoopt de Modus het beste in Duitsland, Nederland en Zwitserland. Over het algemeen zijn de uitvoering Dynamique en uitrustingniveaus Comfort en Luxe favoriet bij de consument. In Nederland neemt de versie Dynamique Luxe maar liefst 40 procent van de verkopen voor zijn rekening. 40 procent van de Nederlandse klanten kiest bovendien voor de 1.6 16V 113 pk als motor in zijn Modus.

Sinds de lancering afgelopen september zijn er 24.614 Renault Modussen verkocht in Frankrijk. Met de drie modellen Clio, Modus en Twingo heeft Renault in november 12,2 procent van de Franse markt in handen en is daarmee marktleider in het segment van de kleine auto's. In vergelijking tot november 2003 is de verkoop van Renault in dit segment gestegen met meer dan 25 procent.


Begin 2005 zal er ook een luxe Initiale worden geïntroduceerd en zal er een 1.5 dCi common rail dieselmotor met 100 pk aan het gamma worden toegevoegd.


Vergelijkbare artikelen