FANtv-nl-logo-mobile

Nissan X-trail

De nieuwe Nissan X-trail heeft een moeilijke taak. Zijn voorganger ging namelijk  615.000 keer 'over de toonbank'. De nieuwe SUV moet dit gaan evenaren.


Het is een compleet nieuw ontwikkelde Nissan X-trail. De oude en nieuwe versie van de X-trail lijken net zoveel op elkaar als Tim en Tom, en toch zijn ze van binnen compleet verschillend.


Elk aspect van de vormgeving van de X-TRAIL straalt functionaliteit uit. Deze auto heeft een sterk aflopende neus en achterkant voor het beklimmen en afdalen van steile hellingen. Brede wielkuipen die volop ruimte laten voor de beweging van de wielen wanneer je over hobbelige keien rijdt

Deze X-trail is uitgerust met het All Mode 4x4-i-systeem. Met de draaiknop op de middenconsole, kan de bestuurder kiezen tussen de Auto-modus en tweewielaandrijving. Daarnaast heeft de auto snelheidsgevoelige stuurbekrachtiging en drie remsystemen.


De drie systemen zijn EBD, ABS en Brake Assist. Elektronische remkrachtverdeling (EBD) verdeelt de druk automatisch tussen de schijfremmen voor en achter, bij een noodstop vergroot Brake Assist de druk die je op het pedaal zet en ABS voorkomt dat de wielen blokkeren.

De X-Trail heeft een lange wielbasis, waardoor een ruime cabine en grote bagageruimte aanwezig is. Het model heeft 603 liter en kan worden vergroot naar 1841 liter.


Deze auto is ontworpen voor het avontuur en biedt keuze uit 3 motoren met diverse configuraties: een 2.0 liter benzinemotor met 140pk , een 2.5 l benzinemotor met 165 pk en een common-rail dieselmotor met een indrukwekkend koppel van 314 Nm al bij 2000 tpm (off-road) met 136 pk en roetfilter.


De X-trail is een prima SUV voor de openbare weg en het terrein, geen soft SUV dus. Alle wegen zijn toegankelijk vanaf een kleine 30.000 euro.

Vergelijkbare artikelen