FANtv-nl-logo-mobile

Dubbeltest: Peugeot 307 / Opel Astra

Welke auto biedt meer waar voor je geld, de Opel Astra of de vergelijkbare Peugeot 307? Tim testte beide wagens uit. Hier kun je zijn conclusies vinden.


Peugeot 307
Zoals ieder nieuw Peugeot-model beschikt ook een 307 tegenwoordig over een stoere leeuwenmuil. Deze is samen met de langwerpige koplampen verantwoordelijk voor de looks van deze fraaie Franse middenklasser. Naast de standaard 3-deurs en 5-deurs versies is er ook een cabrio (met metalen vouwdak) en twee verschillende statiowagons, de CW en de Break. 




Opel Astra
Opel - en ook de Astra - hebben een altijd een wat saai imago gehad. Wie een betrouwbare auto wilde, maar geen prijs stelde op uitstraling of sportieve hoogstandjes kon met een gerust hart op safe spelen met zo'n degelijke Duitser. Met de nieuwste Astra wil Opel afrekenen met dat imago. Wees gerust, de betrouwbaarheid is gebleven, maar deze Astra ziet er heel wat sportiever uit dan zijn voorgangers. Ook de rijstijl is sportief te noemen. Door het indrukken van een speciale sport-knop wordt de auto zelfs nog een stukje sportiever. 



Vergelijk Peugeot 307 - Opel Astra
De Opel is stugger en reageert directer op de handelingen van de bestuurder. Zowel de reacties op het gaspedaal en het stuur zijn hefttig te noemen. De auto ligt als een blok op de weg. Hoewel de Peugeot ten opzichte van zijn voorgangers ook een stuk stugger is geworden is hij nog steeds vrij zacht afgeveerd. Misschien niet zo sportief maar wel comfortabel.


De Opel heeft een robuust dashboard. Bij de Peugeot is deze opvallend lang. Doordat de ruit bij de 307 zich ver naar voren uitstrekt wordt er veel ruimte gecreerd, vooral gevoelsmatig.


Bij de Opel heb je de beschikking over een grote laadruimte. Dit gaat wel ten koste van de ruimte voor de achterpassagiers. Hun beenruimte is beperkt. Bij de Renault is het precies andersom. Hier heb je veel ruimte op de achterbank, maar is de bagageruimte klein. 



Peugeot 307Opel Astra
Carrosserie varianten3-deurs
5-deurs
Cabriolet (CC)
5-deurs stationwagon (Break)
5-deurs stationswagen (CW)
3-deurs GTC
5-deurs
5-deurs stationwagon
Aantal uitrustingsniveaus66
Motor varianten (benzine)1.4 (90 pk)
1.6 (110 pk)
2.0 (143 tot 177 pk)

1.4 (90 pk)
1.6 (105 pk)
1.8 (125 pk)
2.0 turbo (170 pk)

Motor varianten (diesel)1.6 (90 tot 110 pk)
2.0 (136 pk)
1.3 (90 pk)
1.7 (100 pk)
1.9 (90 tot 150 pk)
Standaard uitrusting

  • ABS-remsysteem met noodremassistentie

  • Airbag bestuurder en voorpassagier

  • Zij-airbags voor en window-airbags over de gehele lengte

  • Bestuurdersstoel verstelbaar in hoogte

  • In hoogte en diepte verstelbare stuurkolom

  • Centrale vergrendeling met afstandsbediening

  • Elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels

  • Elektrisch bedienbare voorportierruiten

  • Cruise control

  • Aluminiumdesignafwerking interieur


  • ABS      

  • Airbag bestuurders- en passagierszijde en zij-airbags en hoofdairbags      

  • Elektrisch bedienbare ramen vóór      

  • In hoogte verstelbare bestuurdersstoel      

  • Verstelbare gedeelde achterbankleuning en zitting (60/40)      

  • Radioinstallatiekit voor radio CC20                   

  • Decolijst interieur - charcoal metallic
Prijs vanaf
(incl BTW / BPM)
18.990 euro18.995 euro

Vergelijkbare artikelen