Je eigen T-shirts verkopen
Verkoop met eigen teksten en afbeeldingen bedrukte t-shirts en andere kleding via internet. Je hoeft er vrijwel niets voor te doen. Alleen ontwerpen en de winst incasseren.
Nee, je hoeft niet zelf shirts te bedrukken, en je hoeft ze ook niet zelf op te sturen. Bij Spreadshirt neem je alleen het promotionele en creatieve gedeelte voor je rekening. Of slechts één van deze twee, want ook dat is mogelijk.
![]() | Verkoop je eigen shirts Via Spreadshirt kun je dit t-shirt nu gaan verkopen. Bovenop de daar aangegeven kostprijs kun je een winstmarge aanbrengen, want natuurlijk wil je er iets mee verdienen. Binnen Spreadshirt krijg je voor de verkoop een eigen "winkeltje" dat je via eigen kleuren en teksten een eigen smoel kunt geven. |
Als je dan toch een winkel begint, dan beperk je het assortiment natuurlijk niet tot één t-shirt. Verzin dus meerdere ontwerpen, of kies een ontwerp van iemand anders. Want ook dat is mogelijk. nadeel is wel dat je er minder aan verdient omdat er natuurlijk wel een vergoeding naar de ontwerper gaat. Of je zal de verkoopprijs iets hoger moeten zetten.
Is winkel en assortiment klaar. Dan hoef je niets meer te doen dan je winkel te promoten. De afhandeling van de verkopen neemt Spreadshirt voor zijn rekening.
Verkoop je ontwerpen
Wil je geld verdienen met je eigen ontwerpen. Dan is het verstandig om deze niet alleen via je eigen winkeltje te verkopen. Plaats deze in de zogenaamde Marktpaats van Spreadshirt en andere "winkel-eigenaren" zullen deze - als het een goed ontwerp is - zeker in hun assortiment opnemen. De meeste winkeliers vullen hun assortiment graag aan met leuke shirts van anderen om zo meer geld te kunnen verdienen. En omgekeerd krijg jij als ontwerper weer geld voor ieder shirt met jouw ontwerp dat ze verkopen.
Een nieuw soort webwinkel?
Het Duitse Spreadshirt is een van de meest succesvolle internet start-ups van de afgelopen jaren: in 2002 opgericht zonder startkapitaal, heeft Spreadshirt inmiddels meer dan 230 medewerkers en breidt uit in Europa en de VS. Spreadshirt werd met de Futuresax award 2002 en de HP business innovation award 2006 bekroond. In 2005 werd de onderneming als snelle stijger in de 'Deutschen Gründerpreise' genomineerd, en won 'De Duitse Internetprijs'. Onlangs bereikte Spreadshirt de Top-5 van snelst groeiende Europese bedrijven in de ranglijst 'Europe's 500'.
Al meer dan 400.000 Shoppartners - personen, bedrijven, verenigingen, bands en vormgevers - hebben een virtuele winkel geopend, en er zijn meer dan 100 te bedrukken artikelen te beschikbaar.
Het slimme principe dat Spreadshirt gebruikt kan makkelijk gekopieerd worden door andere bedrijven. Bijvoorbeeld om boeken, posters, films en muziek te verkopen. We zien in de toekomst dan ook veel van dit soort winkels te zien opduiken.