Pap, compleet boekhoudpakket gratis
Pap is een professioneel boekhoudprogramma dat binnen een bedrijf of gezin door één persoon gratis is te gebruiken. Ideaal voor ZZP'ers, winkels en kleine bedrijven.
Pap is een volledig administratiepakket dat is ontwikkeld voor het MKB. Het is niet alleen een compleet boekhoudpakket maar ook een programma waarmee abonnementen, projectadministratie urenregistratie en klantgegevens kunnen worden bijgehouden. Je kunt Pap dus gebruiken voor de boekhouding, de projectadministratie en als CRM-pakket.
De complete boekhouding
Pap is een volledig boekhoudpakket met alles voor facturering, aanmaningen, voorraadbeheer, afschrijving, de balans, de BTW-aangifte (met koppeling Belastingdienst), incasso, kostenplaatsen en veel meer. Alles dat je voor je administratie als ZZP'er of MKB bedrijf nodig hebt zit in dit gratis boekhoudprogramma.
Urenregistratie
Medewerkers kunnen hun eigen urenregistratie bijhouden. Ze krijguen daarbij alleen de posten te zien waarop geboekt kan worden. Vakantiedagen worden automatisch bijgehouden. Bij overboeken t.o.v. de begroting krijgt de gebruiker op projectniveau en op factuurregelniveau te zien hoeveel er teveel is geboekt. De gebruiker kan (als deze daarvoor geautoriseerd is) zelf de posten afsluiten vanuit het ureninvulscherm. Kilometers kunnen tegelijk met de uren worden ingevoerd.
Abonnementen-administratie
De abonnementenmodule is ook geschikt voor verenigingen die contributie ontvangen. Facturen voor het hele ledenbestand kunnen in één handeling worden aangemaakt en desgewenst afgedrukt op een acceptgiro formulier. De module elektronisch bankieren zorgt ervoor dat alle betalingen die via de bank binnenkomen automatisch worden herkend.
En de boekhouding, de urenregistratie en de abonnementen administratie zijn nog maar 3 van de vele modules waaruit het Pap pakket bestaat. De mogelijkheden gaan nog veel verder.
Betaalde licentie met extra's
Wanneer je Pap als single-user gebruikt en geen gebruik maakt van de telefonische helpdesk is de licentie gratis. Nieuwe gebruikers krijgen in het begin gratis ondersteuning via de mail. Wil je gebruik maken van de telefonische helpdesk en/of met meerdere mensen het programma gebruiken dat betaal je jaarlijks een licentietarief van € 145,- per gebruiker per jaar (ex. BTW). Bovendien krijg je dan de nieuwe Point of Sale kassamodule die alles bevat wat je nodig hebt voor kassaverkopen. Alle kassahandelingen kunnen worden gedaan en het systeem is voor 100% geïntegreerd met de boekhouding en voorraadadministratie.
Meer informatie
Tags: gratis software, kantoor, adminstratie