- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- TUIN
- Eenjarigen, vaste planten & kuipplanten
- wat te doen met bollen in een pot ?
wat te doen met bollen in een pot ?
- joseph
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
22 mrt 2008 22:08 #1
door joseph
wat te doen met bollen in een pot ? werd gestart door joseph
Ik heb in de herfst een hoop bollen in een pot gepland en buiten laten staan. Momenteel staat die mooi in bloem.
Maar nu wil ik graag weten wat ik er moet mee doen tegen volgende lente : haal ik ze uit de pot en bewaar ik ze tot de herfst ? Laat ik ze gewoon in de pot en komen ze dan volgend jaar terug met evenveel bloemenpracht ? Of zet ik ze beter in volle grond ?
In de tuin hebben we toruwens ook wat bollen staan waar geen bloemen ( meer ) aankomen ( maar wel blad ). Wat kan ik daaraan doen ? Is dat éenmalig of kan dat volgend jaar toch terug in orde komen ?
Maar nu wil ik graag weten wat ik er moet mee doen tegen volgende lente : haal ik ze uit de pot en bewaar ik ze tot de herfst ? Laat ik ze gewoon in de pot en komen ze dan volgend jaar terug met evenveel bloemenpracht ? Of zet ik ze beter in volle grond ?
In de tuin hebben we toruwens ook wat bollen staan waar geen bloemen ( meer ) aankomen ( maar wel blad ). Wat kan ik daaraan doen ? Is dat éenmalig of kan dat volgend jaar toch terug in orde komen ?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- underscore
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
25 apr 2008 07:29 #2
door underscore
T.H.
Beantwoord door underscore in topic wat te doen met bollen in een pot ?
Hallo Marike,
Gewoon lekker in de tuin zetten, dan komen ze volgend jaar vanzelf weer op. Als het loof afgestorven is, kun je dit pas wegknippen mocht het lelijk zijn.
Succes Thea
Gewoon lekker in de tuin zetten, dan komen ze volgend jaar vanzelf weer op. Als het loof afgestorven is, kun je dit pas wegknippen mocht het lelijk zijn.
Succes Thea
T.H.
- Jungle
- Platinum-lid
25 apr 2008 16:13 #3
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic wat te doen met bollen in een pot ?
Ik leerde vroeger op school, dat je de bloem eruit moet knippen, zodat de voeding die via de planten binnekomt naar de bol gaat. Als het blad afsterft, de bol uitgraven, en te drogen leggen op een koele plek. En zodra het weer tijd is om te planten de bollen weer de grond in.
Maar ja, dat was vroegahh
Maar ja, dat was vroegahh
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- blogbot
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
25 apr 2008 19:05 #4
door blogbot
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
Beantwoord door blogbot in topic wat te doen met bollen in een pot ?
Hahaha, die cobra. Is nog steeds van nu hoor. Maar....je kunt ze ook in de pot laten zitten. Beetje mest en ze komen volgend jaar weer op. De bollen in de tuin kunnen verschillende problemen hebben. De Narcis kan last hebben van de narcisvlieg, Tulpen kunnen te diep geplant zijn, even opwippen en opnieuw planten als het loof dor is en sommige bollen hebben gewoon niet het eeuwige leven.
Plantadvies
Plantadvies
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
Tijd voor maken pagina: 0.283 seconden