FANtv-nl-logo-mobile

rode muurpeper,jeneverbes

• mariianne
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 apr 2008 20:21 #1 door mariianne
rode muurpeper,jeneverbes werd gestart door mariianne
Zag in een blad rodemuurpeper als bodembedekker nu ik heel veel maanden per jaar op me knietjes onkruid aan het trekken ben lijkt me dit wel een perfecte oplossing

Ook jeneverbes lijkt me mooi, heb tuin genoeg om alle twee te planten

Maar hoe snel/langzaam groeien deze bedekkers straks koop ik 20 en had er 40 nodig of andersom en het kost aardig wat euro`s dus misschiend een indicatie van hoeveel per mtr

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19 apr 2008 21:22 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic rode muurpeper,jeneverbes
Beter te kort kopen, dan te veel.

www.bakker-hillegom.nl:
Bloeiende bodembedekkersEen apart gekleurd resultaat bereikt u met de zeer makkelijke rode muurpeper (Sedum spurium ‘Schorbusser Blut’). Deze variëteit groeit in elke grondsoort en breidt zich daar uit tot een breed, vuurrood bloeiend tapijt. De 10 cm hoog wordende kruiper heeft paarsgetinte blaadjes en bloeit in de zomermaanden met magentarode bloemen. Vermeerderen kan door de plant te scheuren. Eventueel te breed uitwaaierende delen steekt u gemakkelijk af. Deze plant is uitermate geschikt onder bomen en struiken met wortels aan de oppervlakte. Door de rode muurpeper naast de decoratieve heester Berberis thunbergii Atropurpurea met de bronsrode bladeren te zetten, verkrijgt u een ‘ton sur ton’ effect.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden