FANtv-nl-logo-mobile

Golden Hornet heeft niet zo'n zin

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01 juni 2009 09:39 #1 door Bert111
Golden Hornet heeft niet zo'n zin werd gestart door Bert111
Hallo,

Vorig jaar heb ik voor op mijn balkon een Malus Golden Hornet gekocht. De bedoeling was: een aantrekkelijke boom die in de zomer voor wat schaduw zou zorgen. Ik heb hem in een 30 cm pot gezet in standaard potgrond, maar hoewel hij bloeit en appeltjes maakt, voor de tweede keer dus, doet hij verder haast niks. Geen mooie nieuwe takken om de kroon wat voller te maken. Hoe kan ik maken dat hij groeit? Ik heb hem al voorzichtig uit zijn pot gehaald om naar zijn wortels te kijken, en de kluit is intact (hoewel niet erg veel wortels).

Ik dacht aan groeispray. Is dat aan te bevelen?

Cory2009-06-01 11:40:21

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• marcel-van-der-laan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 juni 2009 12:54 #2 door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic Golden Hornet heeft niet zo'n zin
Misschien in een nog grotere pot zetten? Ik weet het anders ook niet heb wel van mest gehoord maar nog nooit van groeispray.

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01 juni 2009 16:07 #3 door Bert111
Beantwoord door Bert111 in topic Golden Hornet heeft niet zo'n zin
Ik merk 't al; jij hebt geen wiettuintje op zolder. [img]smileys/smiley1.gif[/img]

Lees meer
01 juni 2009 16:07 #4 door blogbot
Beantwoord door blogbot in topic Golden Hornet heeft niet zo'n zin
Kan altijd gebeuren dat de boom bij de kweker niet goed is opgepot. Daardoor heb je mismaakte wortels. In ieder geval dient de standplaats zon/halfschaduw te zijn en de grond doorlatend en vructbaar te zijn. Tevens geef je de boom weinig water.

Plantadvies

Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01 juni 2009 16:13 #5 door Bert111
Hij staat op de goede plek naast een pruimenboom die bijna tegen het plafond zit (nog 30 cm). Mogelijk heeft hij inderdaad een te vochtige grond, hoewel dat weg zou moeten lopen.. ik zal hem eens uit laten drogen. En het zonnescherm nog maar naar beneden doen dit jaar. [img]smileys/smiley1.gif[/img]

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
02 juni 2009 07:40 #6 door Bert111
Dat "wiettuintje op zolder" was overigens een grapje; ik vind het electriciteitsverspilling en daar ben ik op tegen, bovendien wordt het geassocieerd met criminaliteit en daar moet je ver van blijven.

Met groeispray bedoel ik bladbemesting, vaak voor heel veel geld te koop maar het is gewoon een klein beetje pokon door het sproeiwater. Ik heb inmiddels door dat, als je eenmaal begonnen bent met preventieve anti-schimmelbehandelingen die het blad vettig en waterafstotend maken, het onmogelijk is om het blad nog nat te maken: het sproeiwater rolt er in grote druppels vanaf. [img]smileys/smiley19.gif[/img]

Ik zit nog steeds over "te natte bodem" te piekeren. Ik dacht namelijk dat grond nooit te nat kan zijn, als er maar gaten in de bodem van de pot zitten zodat het water weg kan?

Tijd voor maken pagina: 0.256 seconden