FANtv-nl-logo-mobile

passiebloem

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
20 mei 2007 22:05 #11 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic passiebloem
En 16 mei is de eerste passiebloem uitgekomen. Inmiddels barst het van de knoppen en elke dag komt er eentje tot bloei maar ....

De bloem bloeit slechts 1 dag, de bloem trekt zich weer terug in zijn knop en komt de volgende dag niet opnieuw tot bloei. Ik heb op de bij mij bekende sites van passiflora gezocht of dit normaal is maar kan daar niets over vinden. Het zou toch jammer zijn als de plant nooit in 'volle bloei' komt te staan. Elke dag 1 enkele bloem vind ik wat pover en bestuiving wordt dan ook wel erg moeilijk om vruchten voort te brengen. Wie kan me over het bloeien van passiebloemen meer vertellen ?

Wouter.

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21 mei 2007 17:44 #12 door Audi-Fan
Beantwoord door Audi-Fan in topic passiebloem
De meeste Passiebloemen bloeien maar een dag er zijn er bij die twee dagen bloeien.

Ann

zonder verbeelding geen tuin

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
21 mei 2007 18:36 #13 door Bernardo
Inderdaad, die ene van gisteren bloeide vandaag ook nog. Dank voor je bericht overigens. Ben benieuwd of er nu nog vruchten aan deze 'uitgebloeide' bloemen komen. Weet jij daar ook iets over te vertellen. Ik heb een Passiflora Coerulea.

Wouter

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
17 juni 2007 07:35 #14 door Bernardo
Inmiddels heb ik vele bloemen zien bloeien aan mijn passieplant en gister zag ik de eerste passievrucht !! Het is een gelige vrucht, klopt dat met het soort > Coerulea en hoe lang duurt het voordat we het kunnen eten ? Ik heb al gezocht op diverse sites maar kan niet echt vinden of de gelige vrucht bij deze soort hoort of dat het de paarse vrucht gaat worden ?

Lees meer
17 juni 2007 15:53 #15 door Audi-Fan
Beantwoord door Audi-Fan in topic passiebloem
De vruchten van de Caerulea zijn oranje-geel van kleur.

Ann

zonder verbeelding geen tuin

• mariianne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2007 21:47 #16 door mariianne
Beantwoord door mariianne in topic passiebloem
Wouter ik kan de foto`s niet zien heb ook een passiebloem gezet(volgens mij kijk jij af en toe in mijn tuin wat ik heb staan

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25 aug 2007 06:54 #17 door Bernardo
Ha ha. Tja waarschijnlijk komen onze tuinsmaken overeen. Maar het is overweldigend wat er gebeurt met de passiebloem in onze tuin. Hij woekert gewoon. Naast de vele vruchten die zich nu laten zien !! komen er overal nieuwe loten uit de grond (vanuit de wortels). De plant is nu ruim 4 meter breed en 3 meter hoog en is bereikt sinds ik 1.5 jaar geleden gezaaid heb. Ik vraag me nu alleen nog het volgende af:
1) Hoe lang moet ik wachten totdat ik een vrucht kan plukken ? De eerste vrucht die er af kwam (spontaan er af gevallen) was magertjes gevuld (bijna leeg) maar wel met zaadjes.
20 Hoe moet ik in hemelsnaam snoeien want alle 8 de planten zijn totaal in elkaar verstrengeld. Ik weet niet wat waar vandaan komt, gewoon lekker laten staan zo ?

Wouter

PS: Wat heb je nog meer in je tuin staan Mariianne ? Ik zal weer eens proberen wat foto's te plaatsen.

Passiefoto 1

Passiefoto 2

Passiefoto 3

Met dank aan Bob maar er mag nu wel aktie komen van de redactie om het plaatsen van foto's in een bericht gebruiksvriendelijker te maken en wel op elk forumonderdeel !!

WOUTERWouter2007-08-25 16:00:40

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 aug 2007 19:51 #18 door GJC
Beantwoord door GJC in topic passiebloem
Je kunt de link ook anders plaatsen Wouter:

[IMG]i82.photobucket.com/albums/j266/WouterOm...iplant25-08-2007.jpg" />

Je krijgt dan [ img ]link naar het plaatje[ /img ] (maar dan zonder spaties).GJC2007-08-25 21:51:33

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 aug 2007 22:56 #19 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic passiebloem
Dat heb ik hem vanmiddag ook al verteld....

Lees meer
26 aug 2007 06:16 #20 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic passiebloem
Het goed aanmaken van een link wordt verder In dit topic besproken. Graag daar verder en hier weer On Topic blijven.
KlaasG2007-08-26 08:18:28

Tijd voor maken pagina: 0.229 seconden