- Ontvangen bedankjes 0
passiebloem
- Bernardo
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Wouter schreef : Ha ha. Tja waarschijnlijk komen onze tuinsmaken overeen. Maar het is overweldigend wat er gebeurt met de passiebloem in onze tuin. Hij woekert gewoon. Naast de vele vruchten die zich nu laten zien !! komen er overal nieuwe loten uit de grond (vanuit de wortels). De plant is nu ruim 4 meter breed en 3 meter hoog en is bereikt sinds ik 1.5 jaar geleden gezaaid heb. Ik vraag me nu alleen nog het volgende af:
Ik zal weer eens proberen wat foto's te plaatsen.
1) Hoe lang moet ik wachten totdat ik een vrucht kan plukken ? De eerste vrucht die er af kwam (spontaan er af gevallen) was magertjes gevuld (bijna leeg) maar wel met zaadjes.
20 Hoe moet ik in hemelsnaam snoeien want alle 8 de planten zijn totaal in elkaar verstrengeld. Ik weet niet wat waar vandaan komt, gewoon lekker laten staan zo ?
Wouter
PS: Wat heb je nog meer in je tuin staan Mariianne ?
Passiefoto 1
Passiefoto 2
Passiefoto 3
Met dank aan Bob maar er mag nu wel aktie komen van de redactie om het plaatsen van foto's in een bericht gebruiksvriendelijker te maken en wel op elk forumonderdeel !!
WOUTER
Om de topic weer even 'back to normal' te krijgen zie hierboven mijn 2 vragen. Ben benieuwd wie mij een antwoord kan geven. Ik zou het zonde vinden van de passievruchten als ze niet optimaal geplukt gaan worden voor consumptie of zaadjes voor later.
Wouter
Ik ben niet goed maar ook niet gek
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.