FANtv-nl-logo-mobile

Bewerken reliefmuur

• MItchdecoole
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23 mrt 2010 17:40 #1 door MItchdecoole
Bewerken reliefmuur werd gestart door MItchdecoole
Hoi,

Vrijwel alle muren in mijn huis hebben een reliefafwerking uit begin jaren 80. Toen erg mooi, nu voor de derde keer vintage (of retro, dat weet ik nooit...) Volgens mij is het gemaakt door een rol met reliefl over een verse stuclaag te trekken. Hierdoor heeft de toplaag "kuiltjes". Deze sierlaag is gelatex.
Ik wil deze muren graag strak trekken om daarna met met een fijne korrel structuur verf aan te brengen, maar kan hem niet met een laag van 5 mm opsmeren i.v.m. kozijnen.

Hoe pak ik dit het beste aan?

Tot nu toe beste idee:

Wand voorbehandelen bet Botecontact of grondeer. Het relief volsmeren met geelband. Kan dit of heeft de geelband meer grip nodig?

Jean-Paul Paulus19692010-03-23 20:41:40

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23 mrt 2010 20:29 #2 door deliasik
Beantwoord door deliasik in topic Bewerken reliefmuur
Je zou ook fix en finish kunnen gebruiken dit is een soort blokkenlijm en heel kleverig en glad en strak te trekken.

En betoncontact is goed maar je kan ook dat gele spul gebruiken, grondeer of stuc primer.

Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.

Lees meer
24 mrt 2010 21:07 #3 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Bewerken reliefmuur
Volgens mij heb je het over sierpleister wat er nu op zit (schors-effect?). Door de latex afwerking zou je inderdaad Betocontact moeten aanbrengen en daarna een gipspleister voor dunne lagen, bijv. fix&finish inderdaad. Daaroverheen kun je weer met korrelpleister. Op die manier wordt de totale laag niet veel dikker dan 1 a 2 mm.

Geelband moet je dikker opzetten en is daarom m.i. niet geschikt.

De sierpleister verwijderen kan ook, maar dat is natuurlijk een K-klus.

An error has occurred. Hit any user to continue.

• MItchdecoole
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25 mrt 2010 20:06 #4 door MItchdecoole
Beantwoord door MItchdecoole in topic Bewerken reliefmuur
Dat klinkt precies zoals het eruit ziet.
De optie van het eraf halen had ik ook al bedacht maar inderdaad K klus, hoewel het redelijk makkelijk lost van de onderlaag. Groter probleem is dat ik ongeveer 2000m2 in mijn huis van die zooi heb.

Ik ben dan ook erg blij met de denkhulp.

J.P.

Tijd voor maken pagina: 0.173 seconden