- Ontvangen bedankjes 0
platte afvoer wasmachinehok
- mariusz
- Onderwerp Auteur
- Senior lid
Minder
Lees meer
02 mrt 2008 08:13 #1
door mariusz
platte afvoer wasmachinehok werd gestart door mariusz
In mijn nieuwe oude huis tover ik de oude badkamer (hokje van ca. 220x90cm) om tot gedeeltelijk inloopkast, gedeeltelijk wasmachinehok. Dat doe ik door een stuk muur uit te breken en een gipswandje te zetten.
Een ruwe schets:
D is een deur, A is de bestaande afvoeren.
In de oude badkamer zaten twee afvoeren; eentje voor de wastafel, en eentje voor het doucheputje. Beiden zijn gietijzer met het laatste stukje lood. Dat lood heb ik inmiddels weg, dus nu heb ik een schroefdraad waar ik andere afvoeren op kan fabrieken.
De oude wastafel-afvoer (A1) valt aan de 'wasmachinehok-kant', en is prima geschikt als wasmachine-afvoer. De afvoer voor het doucheputje zit aan de 'inloopkast-kant', en zou ik het liefste willen gebruiken om er een putje op aan te sluiten voor het eventuele geval dat de wasmachine gaat lekken. Die afvoer zal dus alleen in noodgevallen wat water af moeten voeren, en de snelheid waar dat mee gebeurt vind ik niet belangrijk. Als het water uiteindelijk maar wegloopt zodat ik niet met een dweil een paar cm water uit het wasmachinehok hoef te soppen.
De vloer van het inloopkastgedeelte hou ik graag op gelijke hoogte met de vloer van de slaapkamer waar deze kast bij gaat horen. De vloer van het wasmachinehok-deel kan eventueel wel wat omhoog.
De vraag: hoe los ik zoiets het makkelijkste op? Een normaal afvoerputje zou ik wel kwijt kunnen, maar de bijbehorende pijp van 32 of 40mm word lastig; dan zou de vloer van de inloopkast omhoog komen bij de aansluiting op de bestaande doucheafvoer A2.
Bestaat er platte pijp? Kan ik eventueel een dunnere PVC-pijp (tot ~20mm) gebruiken?
Een ruwe schets:
+-------A1---+------------+
| | |
D | |
D | A2 |
| | |
+------------+ |
| |
D is een deur, A is de bestaande afvoeren.
In de oude badkamer zaten twee afvoeren; eentje voor de wastafel, en eentje voor het doucheputje. Beiden zijn gietijzer met het laatste stukje lood. Dat lood heb ik inmiddels weg, dus nu heb ik een schroefdraad waar ik andere afvoeren op kan fabrieken.
De oude wastafel-afvoer (A1) valt aan de 'wasmachinehok-kant', en is prima geschikt als wasmachine-afvoer. De afvoer voor het doucheputje zit aan de 'inloopkast-kant', en zou ik het liefste willen gebruiken om er een putje op aan te sluiten voor het eventuele geval dat de wasmachine gaat lekken. Die afvoer zal dus alleen in noodgevallen wat water af moeten voeren, en de snelheid waar dat mee gebeurt vind ik niet belangrijk. Als het water uiteindelijk maar wegloopt zodat ik niet met een dweil een paar cm water uit het wasmachinehok hoef te soppen.
De vloer van het inloopkastgedeelte hou ik graag op gelijke hoogte met de vloer van de slaapkamer waar deze kast bij gaat horen. De vloer van het wasmachinehok-deel kan eventueel wel wat omhoog.
De vraag: hoe los ik zoiets het makkelijkste op? Een normaal afvoerputje zou ik wel kwijt kunnen, maar de bijbehorende pijp van 32 of 40mm word lastig; dan zou de vloer van de inloopkast omhoog komen bij de aansluiting op de bestaande doucheafvoer A2.
Bestaat er platte pijp? Kan ik eventueel een dunnere PVC-pijp (tot ~20mm) gebruiken?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
02 mrt 2008 08:42 #2
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic platte afvoer wasmachinehok
www.slimtube.nl/
misschien?
- mariusz
- Onderwerp Auteur
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 mrt 2008 17:07 #3
door mariusz
Beantwoord door mariusz in topic platte afvoer wasmachinehok
Ja, da's eigenlijk precies wat ik zoek. 20mm kan ik wel kwijt. Ik zal ze eens een mailtje sturen waar ik het spul kan kopen, en of ze ook een variant hebben met een aansluiting 'boven' en eentje 'onder'.
Of kun je dit spul van 10.000 fabrikanten krijgen?
Of kun je dit spul van 10.000 fabrikanten krijgen?
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
02 mrt 2008 19:08 #4
door Anne-Marie
Geen idee.. De betere bouwmarkt bij ons had het wel liggen. Heb het gebruikt voor een hoekfontein dus dat was standaard. Via de internetgroothandels kan je ook het een en ander bestellen. Daar hadden we het al gezien.
- mariusz
- Onderwerp Auteur
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 mrt 2008 11:48 #5
door mariusz
Beantwoord door mariusz in topic platte afvoer wasmachinehok
De medewerkers van de bouwmarkten bij mij in de buurt kijken je glazig aan als je om zoiets vraagt. De slimmere medewerkers laten je vervolgens platte afvoeren voor lucht zien. Dat schiet niet op dus.
Maargoed, ik heb EasyDrain eens gebeld. Dit spul is te krijgen bij vrijwel elke sanitairspeciaalzaak, en ook het mixen van aansluitingen (dus bijvoorbeeld 2x 40mm buiten) schijnt geen probleem te zijn. Wat ze me niet wisten te vertellen was of je ook 2 pijpen aan elkaar kon monteren om zo meer dan 75cm te kunnen overbruggen.
Toch maar eens kijken of ik een zaak in de buurt kan vinden die het spul heeft liggen zodat ik er even aan kan snuffelen.
Een setje schijnt rond de 20 euro te kosten. Niet onoverkomelijk, maar wel aan de prijs voor 75cm PVC pijp en twee mofjes.
Maargoed, ik heb EasyDrain eens gebeld. Dit spul is te krijgen bij vrijwel elke sanitairspeciaalzaak, en ook het mixen van aansluitingen (dus bijvoorbeeld 2x 40mm buiten) schijnt geen probleem te zijn. Wat ze me niet wisten te vertellen was of je ook 2 pijpen aan elkaar kon monteren om zo meer dan 75cm te kunnen overbruggen.
Toch maar eens kijken of ik een zaak in de buurt kan vinden die het spul heeft liggen zodat ik er even aan kan snuffelen.
Een setje schijnt rond de 20 euro te kosten. Niet onoverkomelijk, maar wel aan de prijs voor 75cm PVC pijp en twee mofjes.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
03 mrt 2008 15:01 #6
door Anne-Marie
Klopt wel ongeveer. 19 euro nog wat betaald voor een setje. Ik heb verder niet gekeken naar verloopsetjes enzo. Ik zou verwachten dat de leverancier je dit kan vertellen, dus als zij dat al niet kunnen.....
Google en dan slimtube.. even verder kijken en dan hebben ze ze ook van 1 meter of 1.6 meter.. misschien nog meer keus maar ik zoek niet meer..
www.sanitairstunter.be/N_frame.html?http...r.be/N_art_7967.html
Nou vooruit toch nog 1 link:
www.rmsanitair.nl/content/blogcategory/1/28/
Volgensde brochure ook in 3,2m te krijgen. Moet je toch we genoeg aan hebben KlaasG2008-03-03 18:37:01
Google en dan slimtube.. even verder kijken en dan hebben ze ze ook van 1 meter of 1.6 meter.. misschien nog meer keus maar ik zoek niet meer..
www.sanitairstunter.be/N_frame.html?http...r.be/N_art_7967.html
Nou vooruit toch nog 1 link:
www.rmsanitair.nl/content/blogcategory/1/28/
Volgensde brochure ook in 3,2m te krijgen. Moet je toch we genoeg aan hebben KlaasG2008-03-03 18:37:01
Tijd voor maken pagina: 0.203 seconden