- Ontvangen bedankjes 0
inbouw toiletten merk Oliver
- Discount-floors
-
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
02 jan 2009 07:35 #11
door Discount-floors
Beantwoord door Discount-floors in topic inbouw toiletten merk Oliver
Bij mij was het de vlotterkraan die niet meer goed dicht ging. Bij de Gamma verkopen ze universele vlotterkranen voor 11 euro. Probleem opgelost.
Je moet er toch niet aan denken dat je een loodgieter had laten komen....
Die had om zijn omzet te verhogen de hele zaak er eerst maar eens uit gesloopt en je vervolgens een nieuwe verkocht .
Je moet er toch niet aan denken dat je een loodgieter had laten komen....
Die had om zijn omzet te verhogen de hele zaak er eerst maar eens uit gesloopt en je vervolgens een nieuwe verkocht .
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- wullumpie
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 jan 2009 16:13 #12
door wullumpie
Jan Posdijk
Beantwoord door wullumpie in topic inbouw toiletten merk Oliver
Ik heb dus ook hetzelfde probleem. Oliver door vorige eigenaar geplaatst (voor 2003). Hoe haal ik de kap eraf zonder die te beschadigen?
Jan Posdijk
- WimdR
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
25 jan 2009 14:25 #13
door WimdR
Beantwoord door WimdR in topic inbouw toiletten merk Oliver
- wullumpie
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 jan 2009 08:23 #14
door wullumpie
Jan Posdijk
Dat werkt inderdaad. Dank
Jan Posdijk
- Alex
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
31 jan 2009 07:48 #15
door Alex
Beantwoord door Alex in topic inbouw toiletten merk Oliver
Mijn ouders hebben ook dat de WC steeds doorloopt.
Waar zit die vlotterkraan en hoe kan je deze in de kleine ruimte die je hebt er uit krijgen?
Waar zit die vlotterkraan en hoe kan je deze in de kleine ruimte die je hebt er uit krijgen?
- Discount-floors
-
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
31 jan 2009 14:53 #16
door Discount-floors
Beantwoord door Discount-floors in topic inbouw toiletten merk Oliver
Het is inderdaad een beetje gepriegel maar het is mij (zonder handleiding) ook gelukt. Gewoon goed kijken en beginnen met demonteren. Wel goed onthouden hoe e.e.a. zit, dan komt het allemaal weer in orde. Als je niet erg handig bent kun je er ook beter niet aan beginnen want als je dan met spoed een loodgieter erbij moet halen heb je een probleem
TonKa2009-01-31 17:55:05
- wullumpie
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 feb 2009 08:15 #17
door wullumpie
Jan Posdijk
Bij mij zit de kraan links bovenin. Als ik het front eraf haal, dan zie ik hem links in de hoek zitten en kan er zo bij.
Op de achterkant van de spoelbak zit een afbeelding van hoe je de flotter er uit kan halen. Ik heb het nog niet geprobeerd, dus weet niet hoe makkelijk dit gaat. Als ik na het doortrekken wat rammel aan de drukknop, dan stop het doorlopen wel, maar hij zakt niet spontaan tot volledige afsluiting. Ik weet dus nog niet waar dat aan ligt. Als iemand al een oplossing heeft, dan verneem ik dat graag.
Mvg
Jan
Op de achterkant van de spoelbak zit een afbeelding van hoe je de flotter er uit kan halen. Ik heb het nog niet geprobeerd, dus weet niet hoe makkelijk dit gaat. Als ik na het doortrekken wat rammel aan de drukknop, dan stop het doorlopen wel, maar hij zakt niet spontaan tot volledige afsluiting. Ik weet dus nog niet waar dat aan ligt. Als iemand al een oplossing heeft, dan verneem ik dat graag.
Mvg
Jan
Jan Posdijk
- fanforum1302
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
13 feb 2009 18:07 #18
door fanforum1302
Beantwoord door fanforum1302 in topic inbouw toiletten merk Oliver
e.e.a. is simpel te vervangen, gewoon met je hand in het midden het doortrekgedeelte volgen en dan onderaan bij de verbreding dit deel een kwart slag draaien en je kan hem er zo uithalen.
Bij sommige reservoirs zit hij vast met de zwarte handel als beschreven in de reactie hieronder!
Onderaan zit een rubberen ring, deze schoonmaken en omdraaien en hij loopt waarschijnlijk niet meer door.
De tip over de WD40 (eerder in dit forum) is ook een prima tip vwb het flotteurgedeelte.
Als het allemaal niet lukt kun je natuurlijk ook gewoon nieuwe onderdelen bestellen.
tipvanflip2009-02-15 20:11:52
Bij sommige reservoirs zit hij vast met de zwarte handel als beschreven in de reactie hieronder!
Onderaan zit een rubberen ring, deze schoonmaken en omdraaien en hij loopt waarschijnlijk niet meer door.
De tip over de WD40 (eerder in dit forum) is ook een prima tip vwb het flotteurgedeelte.
Als het allemaal niet lukt kun je natuurlijk ook gewoon nieuwe onderdelen bestellen.
tipvanflip2009-02-15 20:11:52
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
13 feb 2009 20:43 #19
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic inbouw toiletten merk Oliver
- wullumpie
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 feb 2009 14:37 #20
door wullumpie
Jan Posdijk
Heb eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en de vlotter eruit gehaald. Was toch nog iets anders dan vermeld. Bij mij moest een zwart plastic latje met maatstreepjes naar links geschoven worden. Deze borgt het vlotterhuis. Vervolgens even het handeltje aan de bovenkant eraf klikken, zodat de vlotter schuin naar boven door de opening gehaald kan worden. Het geheel is buigbaar door een rubberen tussenstuk halverwege.
Vervolgens de boel schoongemaakt, de rubberen ring onderaan inderdaad omgedraaid (hij neigde iets naar boven en nu weer naar beneden). Toen het zaakje weer op zijn plaats gezet. Het handeltje bovenaan er weer opgeklikt en het zwarte borglatje weer teruggeplaatst en nu loopt het niet meer door.
Dank voor de instructies.
mvg
Jan Posdijk
Vervolgens de boel schoongemaakt, de rubberen ring onderaan inderdaad omgedraaid (hij neigde iets naar boven en nu weer naar beneden). Toen het zaakje weer op zijn plaats gezet. Het handeltje bovenaan er weer opgeklikt en het zwarte borglatje weer teruggeplaatst en nu loopt het niet meer door.
Dank voor de instructies.
mvg
Jan Posdijk
Jan Posdijk
Tijd voor maken pagina: 0.231 seconden