FANtv-nl-logo-mobile

radiator verplaatsen kan ik dit zelf?

• DennisM
  • DennisM's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14 mei 2008 13:07 #1 door DennisM
radiator verplaatsen kan ik dit zelf? werd gestart door DennisM
Ik wil de gang en toilet opknappen, hierbij wil ik de radiator in de gang laten vervallen en een radiator in het toilet aanleggen.
Ik ben geen ervaren klusser.
In de woonkamer zit een radiator vanwaar de leiding is afgetapt door een gat in de muur is geleid en dan dan is aangesloten op een radiator in de gang, de leidingen zijn niet ingefreesd.
De vloer van de gang is van hout en ik dacht dat het handig is als ik de leiding in de gang afkoppel en laat vervallen. Dan vanaf de radiator in de kamer een leiding onder de vloer maak richting toilet en daar weer naar boven laat komen. daar zou ik de leiding dan wel ingefreesd willen hebben voor het gladde effect.
Ik neem aan dat ik de leiding onder de vloer dan met isolatie moet bedekken? en hoe zet ik hem vast met klemmen aan de houten vloer?
moet daar dan een specifieke ruimte tussen vloer en leiding.
Ik wil in het toilet dan hoger op de muur zo,n radiator in de vorm van zo'n handdoekenrekje.
andere optie is dat ik vanaf boven uit het plafond in het toilet de leiding laat komen omdat precies daarboven een radiator hangt in de badkamer.

WIE KAN MIJ ADVIES GEVEN???

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 mei 2008 17:58 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic radiator verplaatsen kan ik dit zelf?
Ik zou de radiator van boven nemen. Kortere leiding dus minder warmteverlies. En geen geklooi onder de vloer. Aangezien je geen klusser bent, zoals je zelf zegt, zou ik iemand in de arm nemen. Zeker met een houten vloer in je gang. Je werkt dan nl wel met water, en water en hout samen is niet zo'n fijne combinatie.

Hou er ook rekening mee, dat als je de radiator uit de gang verwijderd, het erg koud kan worden in je gang.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 mei 2008 18:44 #3 door GJC
Beantwoord door GJC in topic radiator verplaatsen kan ik dit zelf?
Ik heb overwogen om die in de gang te laten vervallen, maar zoals Cobra al aangeeft kan het daar dan best koud worden.
Ik heb in het wasmachinehok (lees in jouw geval wc) een plaat geplaatst met een thermostaatknop en deze in serie gezet met die in de gang met een knop die altijd open staat. Het hok/de wc op de gewenste temperatuur en de gang niet steenkoud (zonder daar onnodig te stoken).

Denk eens na over dat idee voordat je overgaat tot aanleg. Vastzetten lukt wel. Isoleren kan ook. Je moet eerst weten wat een zinvolle installatie is.

Lees meer
16 mei 2008 15:09 #4 door relratje
Beantwoord door relratje in topic radiator verplaatsen kan ik dit zelf?
Als u een radiator vanaf boven aansluit denk dan om de stromingsbuis te gebruiken.

Type fouten voorbehouden.

De beantwoorder van dit bericht aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid.

Tijd voor maken pagina: 0.208 seconden