FANtv-nl-logo-mobile

Quickdrain

• fartin
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23 juni 2008 10:00 #1 door fartin
Quickdrain werd gestart door fartin
Ik heb zo'n onding in de badkamer. Had ik dit forum maar eerder gekend !
In de beide compartimenten blijft water staan. Dat gaat inderdaad stinken ! Het is heel lastig schoonmaken.
Wel ben ik blij dat ik aan de zijkanten ook opstaande schotjes heb laten lassen.
Mijn conclusie: NIET kopen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 juli 2008 11:19 #2 door Jemgum
Beantwoord door Jemgum in topic Quickdrain
Ik hoor juist allerlei goede verhalen over een quickdrain / easydrain... Kun je aangeven waar 't 'm precies in zit dat er water in blijft staan? Is 'ie niet aflopend gemonteerd? (of hoe je dat ook zegt)
Nu klinkt je post alleen als een flame richting quickdrain, terwijl ik graag zou willen weten waar het aan ligt dat jouw quickdrain niet naar behoren werkt, zodat ik de conclusie 'niet kopen' zelf ook kan onderbouwen (of weerleggen).

• fartin
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 juli 2008 13:06 #3 door fartin
Beantwoord door fartin in topic Quickdrain
Easydrain en Quickdrain zijn twee verschillende merken. De Easy ken ik niet. De Quick zit bij mij (helaas !) in de douchevloer.
Stel je voor: een lange bak. In het midden twee dwarse schotjes. Water kan niet van het ene naar het andere compartiment, behalve OVER de schotjes. Tussen deze schotjes zit de afvoer = een gat naar beneden en aangesloten op het riool. Over de schotjes steekt een bakje met de gesloten kant naar boven en li en re zo lang dat het tot bijna op de bodem van de twee compartimenten komt. De twee compartimenten doen dus dienst als een waterslot en er blijft dus altijd water in staan, alleen is dat hier VEEL in vergelijking met een normale sufon.
Bovendien heeft dat water bijna de oppervlakte van de hele goot. Veel contact met de lucht in de ruimte. Je krijgt het er NIET makkelijk uit, want je moet het in het middenbakje zien te hozen (over de schotjes heen) zodat het naar het riool kan. Aan de voor en achterzijde tussen de twee schotjes is dus GEEN degelijke afsluiting met het riool. Er zit daar alleen een randje van het afsluitbakje. Daar is uitwisseling rioollucht en ruimtelucht.
Er blijft dus altijd water in het systeem.
Omdat er door de kronkelweg die het water af moet leggen veel vaste delen achterblijven door de lage stroomsnelheid moet je vaak (en lastig) schoonmaken. Daarom raden ze vermoedelijk ook aan om de vloervervarming niet dichtbij de goot te leggen. Stel je voor dat dit water lekker warm wordt.
Ik blijf bij mijn conclusie NIET KOPEN. Koop wat je wilt, maar dit niet !

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 juli 2008 17:22 #4 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic Quickdrain
wat een kul zeg , ik heb bijde gehad , en naar mijn nederige menig zit juist in die schotjes de handigheid van de quickdrain ... deze kun je namelijk WEL makelijk schoon maken , dit tot tegenstelling van de easydrain waarbij dit dus ECHT niet wil .

Plus daarbij de aesydrain heeft een veel diepere inbouw diepte , en een kleinere afvoer ,omdat de sifon zo dun is aan de onder kant . ( waar je dus niet bij kunt !!!! )

wij hebben nu 2jaar de quickdrain in gebruik en heeft nog GEEN ENKELE keer gestonken , ZELFS niet naar 3 week weg te zijn geweest van vakantie ,in de zomer...

kortom gewoon een goed product , vanwege zn simpele verwerking , en het schoon maken er van.

• fartin
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 juli 2008 18:07 #5 door fartin
Hoe maak jij dan precies de twee compartimenten schoon ?

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 juli 2008 09:31 #6 door amdusias
ja haalt die kap er van af , die de stankafsluiting vormt , dan kun je er helemaal mooi bij met schoonmaakmiddel en een doekje , en vervolgens spuiten je het schoon met de douche kop . , en schoon is uw kunstgebid

en mocht je afvoer verstopt raken , dan kun op deze manier dus ook bij je daadwerkelijke afvoer , om hem door te spoelen .. dit lukt nooit bij de easydrain , omdat je daar dus echt niet met een slang door de sifon heen komt .

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 juli 2008 09:37 #7 door amdusias
de enige nadelen die ik me kan bedenken , is dat er wel wat scherpe randjes zijn , en dat je dus 3 vakjes dient schoon te maken , in plaatst van 1 lange ondiep stuk zoals bij de easydrain ..

maar die weegt niet op , tegen het feit dat je never ever , bij de afvoer kan komen , als je sifon verstopt raakt door haren en zeep ,.. kun je er gewoon haast niet bij .

• fartin
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11 juli 2008 10:29 #8 door fartin
Ik spuit met de douche (straalstand) mijn 2 x 69 cm schoon nadat ik handmatig de bakken heb schoongeborsteld.Het lukt mij niet om al het water helder te krijgen zonder heel veel water te verspillen en wel warm water. Dit omdat het nogal een gespetter is en ik het handiger vind om het te combineren met douchen. Kun je meteen de afdekplaat schoonspuiten.
Al met al vind ik het een heel gedoe.

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 juli 2008 13:12 #9 door amdusias
klopt , daarmee ben ik het ook wel met je eens .

Lees meer
14 juli 2008 05:14 #10 door michellechris
Beantwoord door michellechris in topic Quickdrain
Ik heb een quickdrain en had inderdaad ook een probleem door een (beginnende) verstopping. Ik heb boven in de stankafsluiter een gat geboord van 10 mm en nu kun je met een (stuk) trekveer met een stukje doek erin mooi schoon maken. Om alles weer stankvrij te maken heb ik bij een auto-onderdelen zaak een tule gehaald wat je in een metalen gat doet om kabeltjes tegen beschadiging te beschermen. Maar een stuk duck-tape gaat ook prima hoor. heubie2008-07-14 07:17:02

Tijd voor maken pagina: 0.243 seconden

© FANtv.nl