FANtv-nl-logo-mobile

Bad monteren

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08 juli 2008 13:54 #1 door Bernardo
Bad monteren werd gestart door Bernardo
Hoi,

Ik heb het bad geheel vol laten lopen (tot de overstort) en heb gemeten dat de badrand dan zo'n 3 a 4 mm lager uitkomt dan bij een leeg bad.

Ik heb gezocht in het forum maar krijg daarbij niet alle antwoorden op mijn vragen. Daarom hierbij de vragen die ik nog heb over het monteren van het hoekbad:

1) Moet ik het bad geheel of half vol hebben om de positie te bepalen van de hoeksteun en andere montagesteunen ?
2) Ik heb ergens in het forum gelezen dat je het bad gedurende 48 uur vol moet laten staan, klopt dit en komt het bad dan niet meer terug in zijn oorspronkelijke leegstandpositie ?
3) Mag je rechtsreeks door de badrand boren om het bad te fixeren op de wand ?
4) Stel: Het bad komt wel weer terug in zijn oorspronkelijke leegstand positie dan heb ik problemen met de afvoerleidingen (o.a. spanning op sifon), badombouw (komt los van de vloer / bad of scheurt, kit barst.
5) Als er telkens verschil in hoogte blijft tussen leeg en vol bad dan is het volgens mij slimmer om door te tegelen tot onder de badrand en niet tot net boven de badrand maar dan blijf je ondanks dat het probleem houden met een barstende kitrand. Hoe ga ik dat aanpakken ?

Kortom wat is jullie ervaring en oplossingen om bovenstaande zaken tot een goed resultaat te brengen zonder dat de 'omliggende zaken' kapot gaan ?

Wouter.

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08 juli 2008 15:23 #2 door broem
Beantwoord door broem in topic Bad monteren
Waarop stond het bad dan toen je het vol liet lopen?
Normaal gesproken maak je latten op de muur waarop het bad rust in een kitlaag.
Aan de andere kant maak je een frame van hout of een muurtje van gasbeton waarop het bad rust, ook weer in een kitlaag.

Onder het bad gebruik je de stelpoten of je vult het uit met gasbeton.

Dit geheel stel je met een leeg bad.
Het bad zal dan in principe niet meer kunnen zakken.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08 juli 2008 16:30 #3 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Bad monteren
Het bad staat waterpas en op de stelpootjes op een betonnen vloer. Er bevinden zich nog geen steunlatten op de beide aanliggende muren en de ronde zijde ga ik alleen afwerken met ultrament flexibele wand. Volgens de gebruiksaanwijzing van het bad hoef ik alleen in de hoek een metalen steunprofiel te plaatsen en in beide badranden een gat te boren waardoor ik met een bout die punten aan de wand vastzet. Maar ik ga sowieso voor een steunlat over de volle wandlengtes. Maar Ron als ik hem leeg monteer en ik laat het bad vervolgens volstromen dan komt er toch ontzettend veel kracht op die steunpunten. Gaat dat wel goed ?

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Lees meer
08 juli 2008 16:55 #4 door broem
Beantwoord door broem in topic Bad monteren
Daarom moet je hem van onder ook goed uitvullen.

Soms laat ik zelfs de stelpoten helemaal weg en vul ik het op met gasbeton.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden