- Ontvangen bedankjes 0
Thermostaatmengkranen
- henkvodegel
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
23 juli 2008 19:24 #1
door henkvodegel
Mvgr,
Geert Slaats
Thermostaatmengkranen werd gestart door henkvodegel
Hallo,
Op de site van Fan.tv stond een artikel over Thermostaatmengkranen. Ik heb sinds 12 jaar een Grohe Thermostaatmengkraan en werkte altijd prima.
Nu de laatste tijd wat minder, hij reageert heel snel als ik hem kouder of warmer zet. Kan het zijn dat het bi-metaal na enige jaren uitgewerkt is of kan het zo zijn dat er bijv. kalk aanslag inzit ?
Zo ja, kan ik de Thermostaatmengkraan evt. schoonmaken of reiningen ??
Op de site van Fan.tv stond een artikel over Thermostaatmengkranen. Ik heb sinds 12 jaar een Grohe Thermostaatmengkraan en werkte altijd prima.
Nu de laatste tijd wat minder, hij reageert heel snel als ik hem kouder of warmer zet. Kan het zijn dat het bi-metaal na enige jaren uitgewerkt is of kan het zo zijn dat er bijv. kalk aanslag inzit ?
Zo ja, kan ik de Thermostaatmengkraan evt. schoonmaken of reiningen ??
Mvgr,
Geert Slaats
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- jcrsb
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 juli 2008 11:39 #2
door jcrsb
Beantwoord door jcrsb in topic Thermostaatmengkranen
Ja, waarschijnlijk is het bi-metaalstripje versleten of aangetast door kalk.
Meestal wordt bij een thermostatische kraan een opengewerkte tekening gevoegd zodat te zien is hoe deze uitelkaar gehaald kan worden.
Meestal kun je een dopje van de kraan afhalen waarop een schroefje tevoorschijn komt.
Als je deze losdraaid komt het binnenwerk vrij en kun je reparatie's uitvoeren.
Theo
Meestal wordt bij een thermostatische kraan een opengewerkte tekening gevoegd zodat te zien is hoe deze uitelkaar gehaald kan worden.
Meestal kun je een dopje van de kraan afhalen waarop een schroefje tevoorschijn komt.
Als je deze losdraaid komt het binnenwerk vrij en kun je reparatie's uitvoeren.
Theo
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden