- Ontvangen bedankjes 0
De beste kit tbv de easydrain
- Bernardo
-
Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
30 juli 2008 08:27 #1
door Bernardo
Ik ben niet goed maar ook niet gek
De beste kit tbv de easydrain werd gestart door Bernardo
Wie heeft er ervaring welke soort kit (merk en type) het beste eindresultaat en duurzaamheid geeft voor het afdichten van de naad tussen de easydrain en de tegelrand ? Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen. Stuur me een PM als je het merk aan mij wil doorgeven.
Wouter
Wouter
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- relratje
-
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 aug 2008 14:01 #2
door relratje
Type fouten voorbehouden.
De beantwoorder van dit bericht aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid.
Beantwoord door relratje in topic De beste kit tbv de easydrain
Met normale sanitairkit kunt u dit doen.
Type fouten voorbehouden.
De beantwoorder van dit bericht aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid.
- Altec
-
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 aug 2008 07:20 #3
door Altec
Beantwoord door Altec in topic De beste kit tbv de easydrain
Inderdaad, elke sanitairkit met het liefst schimmelwerende eigenschappen is geschikt. De waterdichtheid moet echter niet alleen afhangen van de kitvoeg. Belangrijker is dat de drain al goed waterdicht in het speciebed is geplaatst. Soms maakt men een sparing in de vloer die ruimer is dan de drain en dit wordt vervolgens een beetje opgevuld met zand/cement, en dat is niet voldoende. Dan is het beter om dit dicht te gieten met een epoxy gietmortel of op de specievloer een waterdichte laag aan te brengen voordat de tegels worden geplaatst.
- Bernardo
-
Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 aug 2008 23:32 #4
door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic De beste kit tbv de easydrain
Beste Bob en Andrej,
Als je bovenaan de lijst van dit forumonderdeel kijkt zie je hoe de montage van de easydrain moet worden uitgevoerd, deze heb ik destijds van easy fix gekregen. Dit heb ik tot aan het kitten ook zo uitgevoerd, de waterdichte eindlaag ook uitgevoerd met Eurocol 705 en daarna met dezelfde 705 de tegels gelegd en met 706 afgevoegd. Het komt er nu op aan dat ik een goede duurzame anti-schimmel en definitief goed afsluitende kit wil gebruiken om de easy drain montage te completeren. Elke sanitairkit vind ik wel erg makkelijk. Omdat er bij de easydrain veel water komt wil ik echt een goede kit gebruiken om zwartkleuring na vele jaren in gebruik te voorkomen. Als je een goed merk / type weet PM me het dan even, ik heb al enkele goede adviezen gehad maar blijf open staan voor elk goede suggestie. Ik ben een klusser die van duurzame kwaliteit houdt en niet van zomaar een sanitairkit die er even mooi uitziet en ik er na enkele jaren weer uit moet halen met alle toestanden en gevolgen van dien !
Wouter
Als ik iets doe, doe ik het goed .... duurzaamheid is het optimale werk.Wouter2008-08-05 01:34:12
Als je bovenaan de lijst van dit forumonderdeel kijkt zie je hoe de montage van de easydrain moet worden uitgevoerd, deze heb ik destijds van easy fix gekregen. Dit heb ik tot aan het kitten ook zo uitgevoerd, de waterdichte eindlaag ook uitgevoerd met Eurocol 705 en daarna met dezelfde 705 de tegels gelegd en met 706 afgevoegd. Het komt er nu op aan dat ik een goede duurzame anti-schimmel en definitief goed afsluitende kit wil gebruiken om de easy drain montage te completeren. Elke sanitairkit vind ik wel erg makkelijk. Omdat er bij de easydrain veel water komt wil ik echt een goede kit gebruiken om zwartkleuring na vele jaren in gebruik te voorkomen. Als je een goed merk / type weet PM me het dan even, ik heb al enkele goede adviezen gehad maar blijf open staan voor elk goede suggestie. Ik ben een klusser die van duurzame kwaliteit houdt en niet van zomaar een sanitairkit die er even mooi uitziet en ik er na enkele jaren weer uit moet halen met alle toestanden en gevolgen van dien !
Wouter
Als ik iets doe, doe ik het goed .... duurzaamheid is het optimale werk.Wouter2008-08-05 01:34:12
- M.Wetters
-
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 aug 2008 23:47 #5
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic De beste kit tbv de easydrain
Het schijnt dat iemand met dezelfde naam vaak
Den Braven
kitten gebruikt.
- Bernardo
-
Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 aug 2008 23:52 #6
door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic De beste kit tbv de easydrain
Yep, that's right EdP maar na enkele jaren dit in gebruik te hebben gehad zie ik toch dat ook deze merk kit niet tot mijn tevredenheid goed blijft vandaar mijn vraag. Wel leuk dat je berichten uit de oude doos haalt, lees ik het weer eens terug wat ik tot nu toe gedaan heb en waar ik hoop ik van leer en tot verbetering moet gaan leiden. Kortom, ik ben altijd in tot optimalisering, met name mbt duurzaamheid !
- M.Wetters
-
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 aug 2008 00:02 #7
door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic De beste kit tbv de easydrain
OK dan praat ik o.a. Amdusias gewoon na:
Simson
- Altec
-
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 aug 2008 06:36 #8
door Altec
Beantwoord door Altec in topic De beste kit tbv de easydrain
Zwarte en roze verkleuringen in kitvoegen (maar ook cementgebonden voegen) kun je prima bestrijden door deze regelmatig (1 maal per 2 maanden) te reinigen met een schimmelverwijderaar van Bison of HG (in de bouwmarkt verkrijgbaar). Ik heb 7 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht en in de badkamer een douchewandje geplaatst en afgekit met ordinaire Gamma sanitairkit. De kitvoegen van de nieuwbouw waren na enkele jaren helemaal vergeeld (heel lelijk bij witte tegels) en de kitvoeg van Gamma was nog spierwit. Ik zou het dus niet kunnen zeggen wat nu de beste kit is. Heel veel eigen merken worden trouwens door den Braven gemaakt, er zijn dus meer merken in de handel dan dat er verschillen in kit zijn.
- amdusias
- Bezoeker
-
05 aug 2008 18:29 #9
door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic De beste kit tbv de easydrain
mij na praten , moet je niet doen natuurlijk .
gewoon producten gebruiken , dan verneem je wel wat het verschil is.
ik gebruik trouwens alleen den braven , voor schilder werken .
zoals afkitten van kieren of beglassing . maar voor de badkamer , heb ik het nog nooit gebruikt , dus of het kwaliteit is , en fijn verwerkt ??.. echt geen idee .. maar wat ik normaal gebruik , is goed .
dus daar blijf ik ook bij .
PS: kit ook ONDER de tegel die voor de goot komen te liggen , en niet met silicone , maar met Adheseal .. deze kit soort is vele malen sterker , verlijmt , en laat in geen tijden los.. wat silicone op den duur echt wel zal doen!!
gewoon producten gebruiken , dan verneem je wel wat het verschil is.
ik gebruik trouwens alleen den braven , voor schilder werken .
zoals afkitten van kieren of beglassing . maar voor de badkamer , heb ik het nog nooit gebruikt , dus of het kwaliteit is , en fijn verwerkt ??.. echt geen idee .. maar wat ik normaal gebruik , is goed .
dus daar blijf ik ook bij .
PS: kit ook ONDER de tegel die voor de goot komen te liggen , en niet met silicone , maar met Adheseal .. deze kit soort is vele malen sterker , verlijmt , en laat in geen tijden los.. wat silicone op den duur echt wel zal doen!!
- homerus
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 aug 2008 19:54 #10
door homerus
Beantwoord door homerus in topic De beste kit tbv de easydrain
Aloha klusologen,
Easydrain heeft sinds kort een speciale kit op de markt voor het kitten van je drain.Stond in een uitgave van de Techn.Unie.
Easydrain heeft sinds kort een speciale kit op de markt voor het kitten van je drain.Stond in een uitgave van de Techn.Unie.
Tijd voor maken pagina: 0.240 seconden