- Ontvangen bedankjes 0
Beluchter?
- henk50
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
20 aug 2008 22:11 #1
door henk50
Beluchter? werd gestart door henk50
Situatie: Afvoer toilet en bidet gaan via 110 mm naar standleiding. Om te voorkomen dat bij het doortrekken van het toilet, de sifon van het bidet leeg wordt getrokken, wil ik een "beluchter" plaatsen door vanaf de afvoerpijp van het toilet, net voor de aansluiting van het bidet, een pijp terug te leggen naar de standleiding.
Kan dit? Of moet ik een aparte beluchter bij het bidet plaatsen? Plaatje heb ik bijgevoegd.
Bedankt, John
Ron3212008-08-21 06:47:52
Kan dit? Of moet ik een aparte beluchter bij het bidet plaatsen? Plaatje heb ik bijgevoegd.
Bedankt, John
Ron3212008-08-21 06:47:52
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Denise
-
- Elite-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 aug 2008 07:33 #2
door Denise
Beantwoord door Denise in topic Beluchter?
Het lijkt me persoonlijk een oplossing met nogal veel buizen, nietwaar?
Waarom niet gewoon een ontluchter plaatsen in ofwel de 40mm leiding van het bidet of in de 110mm leiding van het toilet (tussen toilet en waar het bidet er bij komt)?
Want beluchters zijn toch een stuk compacter dan al dat leidingwerk?
Echter, als je dit alles uit het zicht kan wegwerken, dan kan ik me voorstellen dat je dit bedenkt.
Want qua werking is het wel correct volgens mij wel.
Waarom niet gewoon een ontluchter plaatsen in ofwel de 40mm leiding van het bidet of in de 110mm leiding van het toilet (tussen toilet en waar het bidet er bij komt)?
Want beluchters zijn toch een stuk compacter dan al dat leidingwerk?
Echter, als je dit alles uit het zicht kan wegwerken, dan kan ik me voorstellen dat je dit bedenkt.
Want qua werking is het wel correct volgens mij wel.
- henk50
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 aug 2008 09:06 #3
door henk50
Beantwoord door henk50 in topic Beluchter?
overbodige quote verwijderd
Wordt idd weggewerkt door ombouw. Toilet en bidet hangen in frame gerberit duofix. Maar ga ook jouw voorstel bekijken, maar dit heeft als nadeel dat ik niet meer bij de beluchter kan komen ingeval van problemen.
KLopt het dat ik de beluchtingspijp plaats voor de afvoer van het bidet, of moet het juist daarna?
gr. johnRon3212008-08-21 19:23:13
Wordt idd weggewerkt door ombouw. Toilet en bidet hangen in frame gerberit duofix. Maar ga ook jouw voorstel bekijken, maar dit heeft als nadeel dat ik niet meer bij de beluchter kan komen ingeval van problemen.
KLopt het dat ik de beluchtingspijp plaats voor de afvoer van het bidet, of moet het juist daarna?
gr. johnRon3212008-08-21 19:23:13
- Elektro-Vakman
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 aug 2008 09:31 #4
door Elektro-Vakman
Beantwoord door Elektro-Vakman in topic Beluchter?
Ik denk dat je die oplossing helemaal niet hoeft te gebruiken. Ik vermoed dat het om een badkamer gaat waarbij je toiletafvoer aan de zijnkant van de badkamer meteen op de standleiding is aangesloten. Dat is een korte afstand. Daarbij komt dat de afvoer 110mm is en dat is voldoende om het water makkelijk te verwerken. Als je het toch wilt doen, dan is de oplossing die Swiv aangaft het makkelijkst.
Groet, Erol.
Groet, Erol.
- Denise
-
- Elite-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 aug 2008 08:25 #5
door Denise
Beantwoord door Denise in topic Beluchter?
Ik ben ook maar een doe-het-zelver [img]smileys/smiley2.gif[/img] maar ik probeer me voor te stellen hoe een 'berg' water zich in jouw plaatje van rechts naar links verplaatst.
Zoals Erol inderdaad zegt: de kans dat het helemaal zwaar vacuum zuigt is door de afstand nogal klein.
Maar als het wel gebeurt, dan zijn we het gelukkig wel eens over de plaats van de beluchter/beluchtingsleiding: zoals je zelf al aangeeft in het plaatje (of als je een ontluchter op de 40mm leiding zet, dan ergens op de grijze leiding maar dat is duidelijk)
Ik denk dat de meeste mensen over het algemeen, zonder na de denken, de situatie zonder beluchters installeren. En dat werkt kennelijk prima.
Zoals Erol inderdaad zegt: de kans dat het helemaal zwaar vacuum zuigt is door de afstand nogal klein.
Maar als het wel gebeurt, dan zijn we het gelukkig wel eens over de plaats van de beluchter/beluchtingsleiding: zoals je zelf al aangeeft in het plaatje (of als je een ontluchter op de 40mm leiding zet, dan ergens op de grijze leiding maar dat is duidelijk)
Ik denk dat de meeste mensen over het algemeen, zonder na de denken, de situatie zonder beluchters installeren. En dat werkt kennelijk prima.
- henk50
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
23 aug 2008 11:11 #6
door henk50
Beantwoord door henk50 in topic Beluchter?
Probleem met beluchter is opgelost. De afvoer v/h bidet heb toch maar naar de afvoer van douche geleid.
Bedankt voor de reacties.
gr. John
Bedankt voor de reacties.
gr. John
Tijd voor maken pagina: 0.228 seconden