- Ontvangen bedankjes 0
zwevend toilet tegen gipsplaten
- chris
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
27 sept 2008 15:13 #1
door chris
zwevend toilet tegen gipsplaten werd gestart door chris
Beste Forumleden,
Ik wil een zwevend toilet maken op een betonnen vloer en tegen een gipsplaten wand. De stevigheid van de gipsplaten is uiteraard het probleem . De loodgieter adviseerde om tegen de gipsplaten een multiplex plaat te lijmen/schroeven om de gipsplaten te verstevigen. Vervolgens kan daar het toilet aangehangen worden.
In eerste instantie dacht ik meer aan de muur verstevingen met ytong blokken?
Hebben jullie ervaring / suggesties hiervoor
Ik wil een zwevend toilet maken op een betonnen vloer en tegen een gipsplaten wand. De stevigheid van de gipsplaten is uiteraard het probleem . De loodgieter adviseerde om tegen de gipsplaten een multiplex plaat te lijmen/schroeven om de gipsplaten te verstevigen. Vervolgens kan daar het toilet aangehangen worden.
In eerste instantie dacht ik meer aan de muur verstevingen met ytong blokken?
Hebben jullie ervaring / suggesties hiervoor
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Herman
- Bezoeker
27 sept 2008 15:30 #2
door Herman
Beantwoord door Herman in topic zwevend toilet tegen gipsplaten
De gipsplaten zitten tegen rachels geschroefd. Het is de truc met de multiplex plaat om de krachten te verdelen over meerdere rachels.
Er dan een Ytong muurtje voor zetten is mogelijk, echter een half-hoog muurtje zal nooit de sterkte bezitten om de boel te dragen. Een combi van beide lijkt me sterk genoeg.
Er dan een Ytong muurtje voor zetten is mogelijk, echter een half-hoog muurtje zal nooit de sterkte bezitten om de boel te dragen. Een combi van beide lijkt me sterk genoeg.
- chris
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 sept 2008 15:37 #3
door chris
Beantwoord door chris in topic zwevend toilet tegen gipsplaten
Herman,
Dank voor je antwoord. Als ik je goed begrijp wil je zowel multiplex en daarvoor Ytong blokken? Kun je dan niet beter 2 multiplex platen over elkaar verlijmen?
Dank voor je antwoord. Als ik je goed begrijp wil je zowel multiplex en daarvoor Ytong blokken? Kun je dan niet beter 2 multiplex platen over elkaar verlijmen?
- amdusias
- Bezoeker
27 sept 2008 16:39 #4
door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic zwevend toilet tegen gipsplaten
alleen de multiplex , 18mm dik 1 laag.
geen ytong , dit is lang niet sterk genoeg.
neemt ook te veel ruimte in beslag.
komt er voor deze wand , dan de rest , de frame en dergelijke ??? begrijp ik dat dat de bedoeling is?
geen ytong , dit is lang niet sterk genoeg.
neemt ook te veel ruimte in beslag.
komt er voor deze wand , dan de rest , de frame en dergelijke ??? begrijp ik dat dat de bedoeling is?
- marcel-van-der-laan
- Bezoeker
27 sept 2008 16:40 #5
door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic zwevend toilet tegen gipsplaten
Ik zou het doen zoals de loodgieter het zei gewoon een multiplex plaat op de gipsplaten lijmen en daar de wc aan ophangen.
En de durox zou ik vergeten net als de twee multiplex platen eentje is meer dan genoeg lijkt mij.marcel van der laan2008-09-27 18:41:26
En de durox zou ik vergeten net als de twee multiplex platen eentje is meer dan genoeg lijkt mij.marcel van der laan2008-09-27 18:41:26
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
27 sept 2008 19:10 #6
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic zwevend toilet tegen gipsplaten
Weet je wat er achter het gips zit? Ik heb de gipsplaat gewoon verwijderd en er een plaat underlayment voor in de plaats gezet op het houten frame wat daardoor vrij kwam. Dit scheelde gelijk weer een cm in de dikte van het geheel.
- chris
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 sept 2008 21:36 #7
door chris
Beantwoord door chris in topic zwevend toilet tegen gipsplaten
kLUSSERS!
Dank voor julllie antwoorden. Achter de gipsplaten zit een bos leidingen en glaswol en uiteindelijk de keuken. Het gaat er nu even om dat de ophanging in orde is. De voorkant van het toilet is nog even niet aan de orde en is de vraag ook niet. Ik denk dat de oplossing van Klaasg / Mracel mij uit het probleem gaat helpen aangezien je precies weet waar de rachels en leidingen zitten (in mijn geval van die metalen staanders)
Dank voor julllie antwoorden. Achter de gipsplaten zit een bos leidingen en glaswol en uiteindelijk de keuken. Het gaat er nu even om dat de ophanging in orde is. De voorkant van het toilet is nog even niet aan de orde en is de vraag ook niet. Ik denk dat de oplossing van Klaasg / Mracel mij uit het probleem gaat helpen aangezien je precies weet waar de rachels en leidingen zitten (in mijn geval van die metalen staanders)
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden