FANtv-nl-logo-mobile

Onderdeel Schwab toilerreservoir

• JAMDO
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
30 sept 2008 20:46 #1 door JAMDO
Onderdeel Schwab toilerreservoir werd gestart door JAMDO
Ik heb een probleem, namelijk dat mijn toilet lekt. Het probleem zit hem in de rubbers van het reservoir. Deze zijn niet goed meer, echter het lukt met niet de juiste rubbers te vinden.

Het gaat om een Schwab type 80.000 reservoir uit 1993. Het afsluitrubber onderin in het reservoir lekte al een tijdje, echter dit water liep rechtstreeks in het toilet, dus dit leverde, naast het waterverlies, geen problemen op, echter nu lekt ook de aansluiting tussen de toiletpot en het reservoir, en dit leverde natte plekken in het plafond op.

Wie weet waar (site/winkel) ik de benodigde rubbers voor dit type reservoir kan bestellen/halen?

Alvast bedankt,

Dennis

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26 okt 2008 15:01 #2 door matter
Beantwoord door matter in topic Onderdeel Schwab toilerreservoir
Hallo Dennis,

Schwab, Mod 80.000, Din 19542, P-X1-8155-1

Ik heb van het zelfde merk en type ook een wandcloset in huis waarvan een hulpmiddel is afgebroken.
Ik zoek net als jij adressen van leveranciers etc.

Als jij al zo iets weet wil je het mij dan laten weten,
dat kan gewoon via het forum.

met groet,
Ceege

• JAMDO
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
01 nov 2008 14:54 #3 door JAMDO
Beantwoord door JAMDO in topic Onderdeel Schwab toilerreservoir
Ceege,

Het is best lastig om iets voor een Schwab te vinden. Via een aantal speciaalzaken, werd ik doorverwezen naar de site www.missel.com . Hierop staat ook een knop voor Schwab onderdelen. Op deze site staat ook een lijst met spare-parts, ook voor de 80.000.

Ik weet alleen niet hoe de bestelling van deze onderdelen verloopt. Ik heb hierover een vraag uitstaan, ook omdat de ring die bij de aansluiting tussen het reservoir en de toiletpot niet in de onderdelen lijst staat.

Hopelijk kun jij je onderdeel hier wel vinden. Je moet dan even via mail contact opnemen, ze zitten in Duitsland.

m.v.g.

Dennis

Lees meer
02 mei 2009 18:14 #4 door JohanD
Beantwoord door JohanD in topic Onderdeel Schwab toilerreservoir
Hallo Dennis,

Ook ik ben in het gelukkige bezit van een Schwab Toilet 80.000 ....!
Bij mij lekt het afsluitrubber ook, waardoor er continu water doorloopt, het is maar een klein beetje, maar ik wil graag dat het weer afgesloten is.
Ben jij er al achtergekomen waar je dat rubbertje kon krijgen?
Je zou me enorm helpen als je wat meer weet!
Ik heb die Duitse site ook bekeken, maar zie helaas ook nog niet precies wat ik zoek...
Met vriendelijke groet,
Chris

• JAMDO
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
03 mei 2009 18:01 #5 door JAMDO
Beantwoord door JAMDO in topic Onderdeel Schwab toilerreservoir
Chris,

Ik heb een mailtje naar Missel/Schwab gestuurd en kreeg na ongeveer een week een antwoord. Zij gaven aan dat Wijnbeek Sanitair B.V. ( www.wijnbeek.nl ) de importeur in Nederland is en dat zij weer contact op zouden nemen met mij. Dit gebeurde al een dag later.

Ik kreeg de volgende nummers door voor de onderdelen:
- De ring (bodemring) die de bak afsluit is de Z 3111 (715-0004).

- Het komplete uitstroommechanisme is de Z 3880 (710-3050) aan het uiteinde zit deze bodemring Z 3111 gemonteerd.
- De rubberring die in de valpijp zit is de Z 7205 ( 711-1192)

Ik heb tegen het lekken in de stortbak het komplete uitstroommechanisme vervangen en de rubberring voor de lekkage tussen de stortbak en het toilet.

Via een lokale sanitair winkel kon ik de pullen bestellen en binnen twee weken werden deze geleverd. Totale kosten nog geen € 40,-.

Misschien moet je even met Wijnbeek Sanitair B.V. contact opnemen voor een lokale dealer, maar dan zou het moeten lukken.

Veel succes.

m.v.g.

Dennis

Tijd voor maken pagina: 0.225 seconden

© FANtv.nl