FANtv-nl-logo-mobile

Vochtige achter badkamertegels

• gouwenees
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15 okt 2008 13:20 #1 door gouwenees
Vochtige achter badkamertegels werd gestart door gouwenees
Goedemiddag,

De vorige bewoner van ons zojuist aangekochte huis hebben de badkamer door een klusjesman aan laten leggen!! Van de kwaliteit van zijn werk ben ik niet kapot (o.a. niet vlak), maar goed er is geen geld voor een nieuwe badkamer.

In de badkamer is een bad/douche. Van de tegels die direct met het water in aanraking komen vertonen de onderste drie rijen (direct boven de badrand) donkere verkleuringen. Vermoedelijk is dit van vocht!
De kitranden zijn niet helemaal in orde (lees: ze sluiten niet aan) en een aantal voegen vertonen ook scheuren.

Ik ga er van uit dat dit de oorzaak is. Zijn er nog andere zaken waaraan het zou kunnen liggen?

Als het de voegen zijn, hoe kunnen deze het mooist gerepareerd worden? Mijn schoonvader stelde voor ze dicht te kitten?
En hoe droog moet het zijn voor we de voegen gaan repareren?

Graag jullie advies!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Herman
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 okt 2008 15:35 #2 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Vochtige achter badkamertegels
Voegen uitkrabben, Praxis heeft er een krabbertje voor. Of de andere bouwmarkten die ook hebben weet ik niet.

Dan opnieuw voegen. Kleurverschil krijg ej altijd wel een beetje, dus op hoop van zegen (qua kleur).

De kitnaden verwijderen / wegsnijden, en de resterende kit verwijderen met kitverwijderaar. Volgens gebruiksaanwijzing neutraliseren, dan de boel goed ontvetten met water en ammonia (10:1, dus prikt lekker). Ontvetten 3 keer herhalen. Gebruik schone doeken elke keer.

Dan opnieuw kitten.

Verder:

-douchekraan nakijken. Kraan verwijderen, rozetten verwijderen, en de kit achter de rozetten nakijken danwel corrigeren.
-naad tussen douchebak en tegel nakijken, eventueel ook vervangen. Ga in de bak staan, soms wijkt de naad alleen als je erin staat.
-eventueel inbouwreservoir nakijken. Spettert het kraantje niet als de bak vult? Dan demonteren (kutklus) en ontkalken.

Bovenstaande 3 lekkagepunten hebben de badkamer in mijn nieuwe huis de das om gedaan (ik heb alles weggebroken). Zelfs het laminaat in de overloop en een slaapkamer waren zeiknat... Nu was de badkamer toch niet mooi, en ik hou niet van laminaat, maar het was niet echt de planning...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.172 seconden

© FANtv.nl