FANtv-nl-logo-mobile

Badkamer met schuine wand pleisteren

• tegeltjes
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
28 feb 2009 15:06 #1 door tegeltjes
Badkamer met schuine wand pleisteren werd gestart door tegeltjes
Onlangs is de badkamer verbouwd op het plafond na. De badkamer valt gedeeltelijk onder het schuine dak en heeft daarnaast nog 2 m2 plafond.

De schuine wand die voorzien was van gipsplaaten is door het bouwbedrijf van schuurwerk voorzien. Het ventilatierooster, op een pijp direct naar buiten, valt in de schuine wand. Telkens tijdens het douchen ontstaat er een vochtvlek om het ventilatierooster. Ik heb na het douchen deze een keer eruit gehaald om te kijken of er condens in de dakpijp zit maar dit was niet het geval. De condens slaat neer op het ventilatierooster en trekt dan het schuurwerk in. Ik denk dat dit gips is geweest want dit is onder het ventilatierooster behoorlijk zacht aan het worden (op de aanhechting met de dakpijp).

Ik wil nu een verlaagd plafond gaan maken en deze ook van schuurwerk voorzien. Omdat ik verwacht dat het niet al te lang goed zal gaan met het ventilatierooster en het vocht ga ik deze vervangen door een condensventilator. De gipsplaten van de schuine wand ga ik vervangen en opnieuw schuurwerk op aan brengen. Maar ik heb nog een paar vragen die ik niet duidelijk of bevestigd kan krijgen. Hopelijk kan een van jullie hier antwoord op geven.

1. Kan ik op de schuine wand gewoon gipsplaaten gebruiken en voor het plafond de groene waterwerende?
2. Moet ik groene waterwerende gipsplaat ook primen?
3. Kan ik direct met geelband aan de slag of moet er eerst iets anders onder (MP75 ofzo)?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 mrt 2009 14:26 #2 door Melanie
Beantwoord door Melanie in topic Badkamer met schuine wand pleisteren
antwoord vraag 1 ik zou zeker overal groene gipsplaat gebruiken of een cement vezelplaat voor extreem natte ruimtes deze zijn voor binnen en buiten
vraag 2/3 is inprincipe niet nodig als je je plaatwerk voor het pleisteren maar stofvrij maakt. ik zou je aanraden wel een primer te gebruiken flevopol is een goede let wel op welke want er is verschil (ben het merk ff kwijt. neem de gene die ook schimmelwerend is.

verder is het zeker verstandig om een condens ventilator aan te leggen

er zijn diverse modellen doe er dan een met timer zodat hij ook nog even na het douche dooor loopt je hebt ze voor in een pijp of op een pijp de laatste lijkt me voor jou het handigst doe dan ook ff een randje kit tussen de pij en de gipsplaat voor dat je je ventilator plaats kan dat in iedergeval geen vocht meer op nemen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden

© FANtv.nl