- Ontvangen bedankjes 0
Easydrain ontstoppen
- janos
-
Onderwerp Auteur
- Fresh Boarder
-
Minder
Lees meer
31 mei 2009 14:45 #1
door janos
Easydrain ontstoppen werd gestart door janos
Dag,
In onze nieuwe badkamer zit een fraaie Easydrain in de inloopdouche. Helaas raakt hij wel eens verstopt (vrouw en 3 dochters, dus veel haren ...). Doorspuiten met een tuinslang helpt een beetje. Chemische ontstopper met warm water helpt ook.
Toch zou ik liever een ouderwetse mechanische ontstopper willen gebruiken: zo'n rond rubberen oranje ding op een stok waarmee je een paar maal moet pompen. Maar onze ouderwetse ronde ontstopper past niet in de langwerpige Easydrain. Bestaan er ook langwerpige ontstoppers die in die lange smalle goot gebruikt kunnen worden ?
Groet, Willem
In onze nieuwe badkamer zit een fraaie Easydrain in de inloopdouche. Helaas raakt hij wel eens verstopt (vrouw en 3 dochters, dus veel haren ...). Doorspuiten met een tuinslang helpt een beetje. Chemische ontstopper met warm water helpt ook.
Toch zou ik liever een ouderwetse mechanische ontstopper willen gebruiken: zo'n rond rubberen oranje ding op een stok waarmee je een paar maal moet pompen. Maar onze ouderwetse ronde ontstopper past niet in de langwerpige Easydrain. Bestaan er ook langwerpige ontstoppers die in die lange smalle goot gebruikt kunnen worden ?
Groet, Willem
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- tien
- Expert Boarder
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 juni 2009 21:45 #2
door tien
Groeten, Aad
Beantwoord door tien in topic Easydrain ontstoppen
Misschien kun je zelf een verloop maken van bijv. een stuk plaat (kunststof) die de rechthoekige goot afdekt, maar wel zo breed is om er een gat in te maken waar je dan de ouderwetse ontstopper op kunt gebruiken. Nog een soort van afdichting aan de onderkant (rubber afdichtband o.i.d.) en het moet lukken.
Groeten, Aad
- janos
-
Onderwerp Auteur
- Fresh Boarder
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 juni 2009 07:34 #3
door janos
Beantwoord door janos in topic Easydrain ontstoppen
Ja, dat is wel een idee. Gezien het uitblijven van andere reacties bestaat er blijkbaar geen kant-en-klare oplossing. De drain is 120 cm lang, dus ik ga 'm niet helemaal afdekken - als het afvoergat maar voldoende is afgedekt. Misschien met een rubberen ring (in de goot) en een kunststof plaatje (wat groter dan de pomp) daarbovenop.
Bedankt voor je reactie. Groet, Willem
Bedankt voor je reactie. Groet, Willem
- janos
-
Onderwerp Auteur
- Fresh Boarder
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
08 juli 2009 19:26 #4
door janos
Beantwoord door janos in topic Easydrain ontstoppen
Probleem opgelost:
Plastic plaatje van (minstens) ca. 20 x 20 cm (zodat je er met twee voeten op kunt staan om 'm op z'n plaats te houden). Ik heb daarvoor een stuk regenpijp gepakt van 20 cm, die in de lengte opengezaagd, met de föhn weekgemaakt, uitgevouwen tot een platte plaat en die tussen twee stukjes spaanplaat koud dus hard laten worden. Daarin ca. 2 cm van de rand een gat van 30 mm geboord met een ronde-gaten-zaag. Bij de bouwmarkt twee rubber overgangsstukken à 1,59 euro gekocht (voor rioolbuizen), namelijk overgang 30-40mm en 40-50mm. Die twee overgangsstukken in elkaar geschoven geven juist de goede hoogte van de easydrain (één bleek niet genoeg af te sluiten).
Deksel van de drain af; ronde rubbers op de afvoeropening; plastic plaatje over het rubber; twee voeten op het plaatje en pompen maar met de ouderwetse gootsteen-ontstopper.
Niks geen copyright of zo: je mag het namaken.Willem III2009-07-08 21:29:28
Plastic plaatje van (minstens) ca. 20 x 20 cm (zodat je er met twee voeten op kunt staan om 'm op z'n plaats te houden). Ik heb daarvoor een stuk regenpijp gepakt van 20 cm, die in de lengte opengezaagd, met de föhn weekgemaakt, uitgevouwen tot een platte plaat en die tussen twee stukjes spaanplaat koud dus hard laten worden. Daarin ca. 2 cm van de rand een gat van 30 mm geboord met een ronde-gaten-zaag. Bij de bouwmarkt twee rubber overgangsstukken à 1,59 euro gekocht (voor rioolbuizen), namelijk overgang 30-40mm en 40-50mm. Die twee overgangsstukken in elkaar geschoven geven juist de goede hoogte van de easydrain (één bleek niet genoeg af te sluiten).
Deksel van de drain af; ronde rubbers op de afvoeropening; plastic plaatje over het rubber; twee voeten op het plaatje en pompen maar met de ouderwetse gootsteen-ontstopper.
Niks geen copyright of zo: je mag het namaken.Willem III2009-07-08 21:29:28
- Jungle
-
- Platinum Boarder
-
08 juli 2009 20:09 #5
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Easydrain ontstoppen
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden