FANtv-nl-logo-mobile

montage polyester douchebak

• wimmie
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
22 juli 2009 13:00 #1 door wimmie
montage polyester douchebak werd gestart door wimmie
Hoe wordt een polyester (versterkt met glasvezel) douchebak normaal gesproken gemonteerd? Kan dit op een houten frame en dan de polyester douchebak daarop lijmen met PUR schuim, of moet je daarvoor speciale lijm gebruiken?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22 juli 2009 17:07 #2 door homerus
Beantwoord door homerus in topic montage polyester douchebak
Aloha,
Maak op alle muren waar je douchebak tegenaan komt te staan een stevige lat.Deze moet je er op schroeven met een beetje kit achter de lat.Zorg ervoor dat je latten waterpas in een lijn liggen.Pas je douchebak op de latten en teken met een potlood een rondje door je douchebak heen op de grond.Dat is dus de plek van je sifon.Maak je afvoer leiding op maat(nog niet lijmen!),zet je sifon erop en pas je douchebak nog een keer
Kijk onder je douchebak of je hoogte van je sifon goed is ten opzichte van je bak.Als dit goed is haal je je douchebak er weer af en merk je je afvoer buis alvorens hem in elkaar te lijmen.
Doe een flinke kitrand op de houten latten ( +- 1 cm breed) en leg je douche in de kitrand , en controleer of je bak overal goed in de kit zit.
Sluit je sifon aan .
Groeten Romein.

Lees meer
23 juli 2009 11:33 #3 door deliasik
Beantwoord door deliasik in topic montage polyester douchebak
He Romein en zwoeger,

Is zo'n polyester bak eigenlijk wel sterk genoeg om 90kg te dragen als je hem alleen aan de zijkanten ophangt? Heb er geen stalen frames voor normaal die je waterpas en op hoogte kan stellen??
Ik had vroeger een stalen kuip en veerde nogal bij het in en uit stappen.
Ook een hol geluid bij elke beweging die je maakt.
Als de kinderen er iets in lieten vallen dan leek het wel een trommel!

Ik heb er in het midden toen met purschuim een ondersteuning gemaakt om dit te verhelpen.

Nu een betonvloertje en tegels met putje er in dus nergens meer last van...[img]smileys/smiley2.gif[/img]

Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.

• wimmie
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
23 juli 2009 13:58 #4 door wimmie
Beantwoord door wimmie in topic montage polyester douchebak
Dag Romein,
Bedankt voor je oplossing. Ik heb toch gekozen voor de oplossing met PUR schuim. Eerst een vierkant frame van hout gemaakt van 44x44. Deze past precies in de omranding van de douchebak en dit geheel heb ik gelijmd met PUR schuim. Het vierkante frame, heb ik weer gelijmd met constructielijm op een vierkant onderstel van hout, zodat de douchebak aan alle zijden ondersteuning heeft. Je tip omtrent de sifon heb ik wel toegepast.

@ copykat: Door de versterking met glasvezel is deze douchebak zeer sterk en je kunt er wel met twee personen tegelijk in staan.

Lees meer
23 juli 2009 15:26 #5 door deliasik
Beantwoord door deliasik in topic montage polyester douchebak
Hey zwoeger,

Gelukkig, je zal er maar doorheen zakken als je lekker aant poedelen bent.[img]smileys/smiley17.gif[/img]

Is het mooi geworden? Ik heb met die douche bakken altijd het probleem dat je zover omhoog komt dat je douchekop bijna direct op je kop staat te spuiten. die 10-15 cm is net te veel. (oja ik heb een oud huis plafond 2.20m[img]smileys/smiley17.gif[/img])

copykat

Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.

Tijd voor maken pagina: 0.164 seconden

© FANtv.nl