- Ontvangen bedankjes 0
Toilet spoelt te hard door
- dmeer
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Als nieuweling wil ik jullie alvast bedanken voor de vele tips en oplossingen die ik op het forum dank zij jullie al ontdekt heb. Nu zit ik echter met een probleem waarvoor ik tot nu toe geen oplossing vond. Kunnen jullie mij helpen ?
Op mijn rioolafvoer zitten twee toiletten aangesloten (1 boven en 1 beneden, absoluut niet boven elkaar gesitueerd.
Jarenlang was er geen probleem maar sedert enige tijd spoelt mijn toilet op de bovenste verdieping te hard door. Het water verdwijnt bijna allemaal uit de wc-pot, die maakt dan een slurpend en klokkend geluid en vaak komt er tenslotte een kwak afvalwater terug, wat natuurlijk hoogst onaangenaam is.
Eerst dacht ik dat er teveel water uit de stortbak kwam, maar ook als ik de spaarknop gebruik, blijft het probleem.
Tijdens het zoeken naar een oplossing ontdekte ik dat mijn horizontale (flexibele) afvoerbuis naar boven opliep en daarom dacht ik het probleem te hebben gevonden. Ik heb dit nu aangepast zodat ze nu heel lichtjes afloopt maar het resultaat blijft hetzelfde.
De afvoerbuizen zijn volledig gespoeld en mijn septische put werd leeggemaakt, ik stak ook een beluchter vanuit de septische put naar buiten, maar helaas ...
Iemand een idee waar ik de oorzaak moet zoeken ? Alvast bedankt !!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- dmeer
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
Hier moet ik mezelf corrigeren. De stand van de buis is nog maar net aangepast en ik zie nu dat er géén vervuilde troep meer terugkomt.prutserke schreef : Tijdens het zoeken naar een oplossing ontdekte ik dat mijn horizontale (flexibele) afvoerbuis naar boven opliep en daarom dacht ik het probleem te hebben gevonden. Ik heb dit aangepast zodat ze nu heel lichtjes afloopt maar het resultaat blijft hetzelfde.
Het toilet spoelt wel nog te hard door waardoor het waterslot bijna leeg komt te staan..
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
- Ontvangen bedankjes 4
- dmeer
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
- Ontvangen bedankjes 4
- broem
-
- Platinum-lid
-
- Ontvangen bedankjes 1
Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.
- dmeer
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
Plaats ik de beluchter dan best zo dicht mogelijk bij het toilet of maakt het niet uit ?
Welke verklaring kan er zijn dat er jarenlang geen problemen waren en de laatste maanden wel ?
- M.Wetters
-
- Platinum-lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
An error has occurred. Hit any user to continue.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
- Ontvangen bedankjes 4
- dmeer
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
- Ontvangen bedankjes 0