- Ontvangen bedankjes 0
Geiser i.c.m thermosstaatkraan
- sandorjv
- Onderwerp Auteur
- Fresh Boarder
-
Minder
Lees meer
19 sept 2009 17:11 #1
door sandorjv
Geiser i.c.m thermosstaatkraan werd gestart door sandorjv
Hoi,
Ik heb het volgend probleem: Mijn douche met thermosstaatkraan wordt niet warmer dan 33C op Maximum (ingestelde temp 50+). Nu is deze douche nooit optimaal geweest maar ik erger me er steeds meer aan.
Ik heb het thermo gedeelte verwijderd en schoongemaakt, volgens de schoonmaakhandleiding van grohe. Vervolgens moet je dan opnieuw de kraan instellen. Ik draai de instelknop dan zodanig dat deze 38C geeft. Alleen als ik de afdekkap dan weer monteer (en vastzet met het schroefje) en vervolgens verder draai dan de beveiliging van 38C, dan valt de gehele knop eraf. Het probleem is dus dat ik de instelknop dusdanig ver moet uitdraaien om 38C te krijgen dat deze vervolgens veels te los zit.
Ik vind het vreemd omdat mijn geiser wel makkelijk 60C haalt. Na wat speurwerk op internet wordt ik steeds onderzekerder of mijn combinatie van deze kraan met Geiser uberhaubt goed is.
De kraan vereist volgens de documentatie een dynamische druk tussen de 1 en 5 bar. Ik heb geen flauw idee wat dit is en hoe ik het kan meten.
Zou mijn kraan kapot zijn of ongeschikt? Iemand ervaring hiermee?
De opstelling is als volgt.
- Valliant MAG 250 Geiser met 12mm leiding naar de badkamer
- Grohe COMPAS 2000 thermosstaatkraan.
ruut822009-09-19 19:15:42
Ik heb het volgend probleem: Mijn douche met thermosstaatkraan wordt niet warmer dan 33C op Maximum (ingestelde temp 50+). Nu is deze douche nooit optimaal geweest maar ik erger me er steeds meer aan.
Ik heb het thermo gedeelte verwijderd en schoongemaakt, volgens de schoonmaakhandleiding van grohe. Vervolgens moet je dan opnieuw de kraan instellen. Ik draai de instelknop dan zodanig dat deze 38C geeft. Alleen als ik de afdekkap dan weer monteer (en vastzet met het schroefje) en vervolgens verder draai dan de beveiliging van 38C, dan valt de gehele knop eraf. Het probleem is dus dat ik de instelknop dusdanig ver moet uitdraaien om 38C te krijgen dat deze vervolgens veels te los zit.
Ik vind het vreemd omdat mijn geiser wel makkelijk 60C haalt. Na wat speurwerk op internet wordt ik steeds onderzekerder of mijn combinatie van deze kraan met Geiser uberhaubt goed is.
De kraan vereist volgens de documentatie een dynamische druk tussen de 1 en 5 bar. Ik heb geen flauw idee wat dit is en hoe ik het kan meten.
Zou mijn kraan kapot zijn of ongeschikt? Iemand ervaring hiermee?
De opstelling is als volgt.
- Valliant MAG 250 Geiser met 12mm leiding naar de badkamer
- Grohe COMPAS 2000 thermosstaatkraan.
ruut822009-09-19 19:15:42
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- M.Wetters
-
- Platinum Boarder
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 sept 2009 08:51 #2
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Geiser i.c.m thermosstaatkraan
Nee, met een geiser kun je (zo lees ik overal) geen thermostaatkraan gebruiken. Vervang 'm maar gewoon door een traditionele kraan en je kunt weer heerlijk warm douchen. 33 graden, brrrr!!
An error has occurred. Hit any user to continue.
- homerus
- Senior Boarder
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 sept 2009 18:26 #3
door homerus
Beantwoord door homerus in topic Geiser i.c.m thermosstaatkraan
Ruut,
Ik denk dat je de binnenring (zwart) van je therostaatknop moet verdraaien.Dus buitenknop op de "nul"stand zetten,knop eraf halen thermometer onder de kraan ,,kraan door draaien naar de juiste themperatuur. Dan de binnen ring eraf halen en weer monteren in de oude stand. Volgens mij moet dit lukken.
Groeten Romein.
Ik denk dat je de binnenring (zwart) van je therostaatknop moet verdraaien.Dus buitenknop op de "nul"stand zetten,knop eraf halen thermometer onder de kraan ,,kraan door draaien naar de juiste themperatuur. Dan de binnen ring eraf halen en weer monteren in de oude stand. Volgens mij moet dit lukken.
Groeten Romein.
- sandorjv
- Onderwerp Auteur
- Fresh Boarder
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 sept 2009 20:51 #4
door sandorjv
Beantwoord door sandorjv in topic Geiser i.c.m thermosstaatkraan
Die zwarte binnenring waar je het over hebt dat is de instelknop waar ik het over heb. Die moet ik dus maxiaal los draaien om 38 C ingesteld te krijgen. Als je daarna de afdekkap (met precies de 38C stand bovenaan tegen de aanslag) weer monteerd komt deze eraf als je hem voorbij de 38 draait. De zwarte ring (instelknop) zit dan namelijk met te weinig wikkelingen erop.
Als ik dit niet zo doe dan heb ik het probleem dat als ik de kraan op het maximum zet ik net maar iets van 33C heb.
Ik kan het in principe dus wel warmer krijgen maar dan wel zodanig dat de knop er telkens afvalt.
ruut822009-09-20 22:55:42
Als ik dit niet zo doe dan heb ik het probleem dat als ik de kraan op het maximum zet ik net maar iets van 33C heb.
Ik kan het in principe dus wel warmer krijgen maar dan wel zodanig dat de knop er telkens afvalt.
ruut822009-09-20 22:55:42
- homerus
- Senior Boarder
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 sept 2009 19:13 #5
door homerus
Beantwoord door homerus in topic Geiser i.c.m thermosstaatkraan
als je een waterbespaarder in je kraan/slang hebt zitten kun je eens proberen om die eruit te halen.Wil ook wel eens helpen.
Romein.
Romein.
- Lex-Janssen
- Gold Boarder
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 sept 2009 20:44 #6
door Lex-Janssen
Beantwoord door Lex-Janssen in topic Geiser i.c.m thermosstaatkraan
Een geiser als deze kan werken met een speciale thermostaatkraan die de toevoer van koudwater regelt en niet de warmwatertoevoer knijpt. De warmwatertoever is daarbij wel in te stellen. Is bij de betere vakhandel te verkrijgen. Kranen zijn niet goedkoop.
- sandorjv
- Onderwerp Auteur
- Fresh Boarder
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
23 sept 2009 20:34 #7
door sandorjv
Beantwoord door sandorjv in topic Geiser i.c.m thermosstaatkraan
overbodige quote verwijderd
Doet mijn Grohe compas 2000 thermosstaatkraan dat dan niet? Rechts zit namelijk de instelknop voor de temp. En rechts uit de muur komt het koude water.
Ron3212009-09-24 06:55:33
Doet mijn Grohe compas 2000 thermosstaatkraan dat dan niet? Rechts zit namelijk de instelknop voor de temp. En rechts uit de muur komt het koude water.
Ron3212009-09-24 06:55:33
Tijd voor maken pagina: 0.173 seconden