FANtv-nl-logo-mobile

Badkamer betegelen

• Houseman
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
17 dec 2009 19:05 #1 door Houseman
Badkamer betegelen werd gestart door Houseman
Ga binnenkort mijn badkamer betegelen maar ben er niet uit of eerst de wandtegels en daarna de vloertegels gelegd moeten worden of andersom. Kan niet goed beoordelen wat de voor- en/of nadelen zijn van elk van deze mogelijkheden.
Kan iemand mij helpen met informatie ?
Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17 dec 2009 19:57 #2 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Badkamer betegelen
Over dat onderwerp is al wel het een en ander geschreven, gebruik de zoekfunctie maar even.

Mijn overweging voor eerst de wand zou zijn dat je dan niet zo benauwd hoeft te doen, je kunt dan knoeien zonder dat je steeds weer alles netjes moet wegvegen. Bovendien kun je de vloer niet belopen na het leggen, dus dat scheelt je ook weer minimaal een dag werken.

Er zijn er ook die liever eerst de vloer leggen zodat ze tot op de vloer kunnen tegelen. Wat trouwens op zich ook kan wanneer je eerst de wand doet, maar dan komt het er wat meer op aan, je weet n.l. vooraf niet exact hoe hoog de vloertegel zal komen te liggen.

Het lijkt me een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Nogmaals, gebruik ook de zoekfunctie.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Lees meer
18 dec 2009 08:58 #3 door Harrie-Bours
Beantwoord door Harrie-Bours in topic Badkamer betegelen
'officieel' is het beter eerst de vloer te leggen en dan de wand te doen, je vloertegel ligt dan 'onder' de wandtegels, dus mocht je kitvoeg niet goed (genoeg) zijn, of gaan scheuren kan het water moeilijker onder je vloertegels komen dan wanneer je andersom zou tegelen.

wij thuis hebben ook eerst de wand gedaan en daarna de vloer, wat EdP zegt, makkelijker qua tegelwerk.

Google, je beste vriend op internet!

Lees meer
18 dec 2009 18:19 #4 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Badkamer betegelen
Voor een badkamer, zeker in het natte gedeelte, zou ik evengoed wel kimband toepassen.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.162 seconden

© FANtv.nl