FANtv-nl-logo-mobile

Sifon lager dan afvoer

• JohanPG
  • JohanPG's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
05 jan 2010 05:48 #1 door JohanPG
Sifon lager dan afvoer werd gestart door JohanPG
Goedemorgen allemaal,

allereerst nog de beste wensen voor 2010.

Daarnaast heb ik een kleine (wellicht domme) vraag, maar kan er weinig over vinden
Wij gaan namelijk onze douche verbouwen, en nu heb ik het geluk dat er in principe overal al afvoerleidingen liggen. In de hoek waar onze douchecabine moet komen, zit een oude afvoer, van de wasmachine (deze stond 'vroeger' in de badkamer).

Echter zit de afvoerpijp dus relatief hoog, ten opzicht van de nieuwe douchebak (zo ziet het er ongeveer uit:

(er komt een rechtstukje van +/- 2cm uit de grond, wat de bovenkant van een bocht moet zijn, daarna zit er 2x een 45graden bochtje op, dan een t-splitsing voor de afvoer en vervolgens loopt hij tot de zolder waar de machine er weer op aangesloten is.

De sifon zou op zo n 4cm vanaf de grond komen (deze zit al bij de douchebak, is zo n platte met flexibele slang).

Nu is mijn vraag eigenlijk, kan dit wel? Of zou ik de afvoer uit de vloer moeten (proberen te) kappen , en hem opnieuw aan moeten leggen?

Omdat het naar mijn gevoel logischer is dat water naar beneden moet lopen en niet naar boven, dacht ik , ik stel de vraag toch even..

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06 jan 2010 20:28 #2 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Sifon lager dan afvoer
Als de wet van de communicerende vaten je iets zegt moet je een heel eind komen [img]smileys/smiley2.gif[/img]
De douche afvoeren op een hoger gelegen voormalige afvoer van de wasmachine zal dan niet lukken, of je moet willen accepteren permanent tegen een grauw bodempje afvalwater aan te kijken. De geur ervan lijkt me ook een overweging.

An error has occurred. Hit any user to continue.

• JohanPG
  • JohanPG's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
07 jan 2010 05:26 #3 door JohanPG
Beantwoord door JohanPG in topic Sifon lager dan afvoer
haha nah daar zit ik niet op te wachten

Was er al bang voor, maar toch even voor de zekrheid.

Bedankt!

Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden

© FANtv.nl