- Ontvangen bedankjes 0
Doorlopend toilet
- Leendert67
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
05 juni 2011 17:41 #1
door Leendert67
Doorlopend toilet werd gestart door Leendert67
Goedenavond!
Wij hebben sinds een aantal maanden last van een doorlopend toilet. Het betreft een hangend toilet. Als er wordt doorgetrokken dan stopt het water zoals het hoort. Maar 9 van de 10 keer begint het water na een seconde of 30-40 weer te lopen. Wanner er dan nog een keer wordt doorgetrokken stopt het water wel.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit oplossen?
bvd voor uw reactie!
gr. Marcel
Wij hebben sinds een aantal maanden last van een doorlopend toilet. Het betreft een hangend toilet. Als er wordt doorgetrokken dan stopt het water zoals het hoort. Maar 9 van de 10 keer begint het water na een seconde of 30-40 weer te lopen. Wanner er dan nog een keer wordt doorgetrokken stopt het water wel.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit oplossen?
bvd voor uw reactie!
gr. Marcel
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jungle
- Platinum-lid
05 juni 2011 19:44 #2
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Doorlopend toilet
Klinkt als een weigerende vlotter.Als hij te hoog komt, vult het reservoir te vol en loopt het water weg. Kost je een hoop water en ergernis.
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- Leendert67
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
08 juni 2011 19:40 #3
door Leendert67
Dit is dus mijn stortbak (tenminste...de ingang achter het drukknoppaneel)
Als het goed is moet ik nu aan de gele plastic schroef draaien om de vlotter af te stellen?
Trouwens: als het toilet door blijft lopen blijft er ook een sissend geluid hoorbaar. Als dat sissend geluid na een aantal seconden stopt na het doortrekken loopt de wc ook niet door.
marcel732011-06-08 21:45:27
Beantwoord door Leendert67 in topic Doorlopend toilet
Dit is dus mijn stortbak (tenminste...de ingang achter het drukknoppaneel)
Als het goed is moet ik nu aan de gele plastic schroef draaien om de vlotter af te stellen?
Trouwens: als het toilet door blijft lopen blijft er ook een sissend geluid hoorbaar. Als dat sissend geluid na een aantal seconden stopt na het doortrekken loopt de wc ook niet door.
marcel732011-06-08 21:45:27
- JoWilly
- Bezoeker
08 juni 2011 20:24 #4
door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic Doorlopend toilet
sissend geluid = het net niet goed afsluiten van de 'kraan'.
Hetgeen wat je ziet/hoort klopt dus.
Oplossing? Lastig te zien op de foto, maar ik vermoed niet dat de gele schroeven het gewenste resultaat zullen geven.[img]smileys/smiley6.gif[/img]
Als ik het zo inschat dan zul achter de gele schroeven moeten zitten. En dan vooral de vlotter zelf bestuderen, het geheel gewoon even nalopen, kijk naar 'aanslag, oxidatie, etc.' bij de scharnierpunten. [img]smileys/smiley23.gif[/img]
Anders even bij de fabrikant navragen. Wellicht kunnen zij je zo zeggen waar het probleem zit.
Succes.[img]smileys/smiley20.gif[/img]
Hetgeen wat je ziet/hoort klopt dus.
Oplossing? Lastig te zien op de foto, maar ik vermoed niet dat de gele schroeven het gewenste resultaat zullen geven.[img]smileys/smiley6.gif[/img]
Als ik het zo inschat dan zul achter de gele schroeven moeten zitten. En dan vooral de vlotter zelf bestuderen, het geheel gewoon even nalopen, kijk naar 'aanslag, oxidatie, etc.' bij de scharnierpunten. [img]smileys/smiley23.gif[/img]
Anders even bij de fabrikant navragen. Wellicht kunnen zij je zo zeggen waar het probleem zit.
Succes.[img]smileys/smiley20.gif[/img]
Tijd voor maken pagina: 0.161 seconden