- Ontvangen bedankjes 0
3 douches
- RobertSliz
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
20 juli 2011 09:05 #1
door RobertSliz
3 douches werd gestart door RobertSliz
Bij de nieuwbouw van ons clubhuis zijn in totaal drie douches gepland. Twee in de herenkleedkamer, 1 bij de dames. Nu is er discussie of deze douches gevoed kunnen worden dmv een combiketel of dat een boiler en een apparte CV-ketel een betere oplossing is. Er zijn nog wel wat vragen:
-kan een combiketel 3 douches te gelijk aan en welke CW-waarde moeten we hebben?
-is de tapdrempel dan niet te hoog als er maar 1 douche gebruikt wordt?
-Krijgt elke douche evenveel water of kiest het water de weg van de minste weerstand, zodat 1 douche veel water krijgt en de andere bijna niks?
-Hoe lang kan je water uit een boiler van ca. 110 liter tappen? (uit 1 douche), m.a.w. is dit voldoende om 15 man even te laten afspoelen voor een paar minuutjes?
-verbruikt een boiler veel (onnodig) gas om warm te blijven als de douches 3 a 4 avonden per week gebruikt worden.
-is een boiler met gevelkachels een beter alternatief
Ik ben benieuwd wie hier iets zinnigs over kan zeggen. Er is een hoop zelfwerk nodig, dus we kunnen moeilijk al het werk uit besteden aan een expert.
-kan een combiketel 3 douches te gelijk aan en welke CW-waarde moeten we hebben?
-is de tapdrempel dan niet te hoog als er maar 1 douche gebruikt wordt?
-Krijgt elke douche evenveel water of kiest het water de weg van de minste weerstand, zodat 1 douche veel water krijgt en de andere bijna niks?
-Hoe lang kan je water uit een boiler van ca. 110 liter tappen? (uit 1 douche), m.a.w. is dit voldoende om 15 man even te laten afspoelen voor een paar minuutjes?
-verbruikt een boiler veel (onnodig) gas om warm te blijven als de douches 3 a 4 avonden per week gebruikt worden.
-is een boiler met gevelkachels een beter alternatief
Ik ben benieuwd wie hier iets zinnigs over kan zeggen. Er is een hoop zelfwerk nodig, dus we kunnen moeilijk al het werk uit besteden aan een expert.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jungle
- Platinum-lid
20 juli 2011 12:07 #2
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic 3 douches
Ik persoonlijk zou niet kiezen voor een boiler. Je hebt te kort water voor 15 personen. En zoals je zelf aangeeft wordt hij niet elke dag gebruikt.
Waarom zou je voor een combi ketel kiezen? Is de huidige ketel aan vervanging toe?
Als ik zou moten kiezen, en ik zou er de ruimte voor hebben, zou ik kiezen voor een badgeiser, per douche. Niet duur in aanschaf, en voldoende warm water voor een ieder die wil douchen. Plus geen last in de andere douches als er meer in gebruik zijn.
Waarom zou je voor een combi ketel kiezen? Is de huidige ketel aan vervanging toe?
Als ik zou moten kiezen, en ik zou er de ruimte voor hebben, zou ik kiezen voor een badgeiser, per douche. Niet duur in aanschaf, en voldoende warm water voor een ieder die wil douchen. Plus geen last in de andere douches als er meer in gebruik zijn.
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden