FANtv-nl-logo-mobile

Inbouw toilet

• keesmaat
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 apr 2012 09:25 #1 door keesmaat
Inbouw toilet werd gestart door keesmaat
Ik wil een inbouw toilet bevestigen op een wand van gips.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe je dit kan doen zonder dat het toilet van de muur komt.
De wanden zijn opgebouwd uit 2 gipsplaten met daar tussen isolatie lijkt een soort purschuim.

mvrgr,

Gerrit

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 dec 2012 14:26 #2 door ewawerty
Beantwoord door ewawerty in topic Re: Inbouw toilet
Hee Gerrit,

Volgens mij kan dit gewoon met behulp van een inbouwreservoir?
Kijk anders even op deze site met sanitair en dan onder toilet en inbouwreservoirs, voldoende keus!

Met vriendelijke groet,
Leendert

Lees meer
13 jan 2013 21:04 #3 door deliasik
Beantwoord door deliasik in topic Re: Inbouw toilet
het hangt een beetje af van de stevigheid van je muurconstructie.

Als ik het zo lees heb je "stapelblokken/prefab" muur.(gips-hardschuim-gips) licht en sterk genoeg voor een kastje maar of een frame van een hangend toilet voldoende kan verankeren....

Misschien als je eerst een multiplex plaat/stroken met veel schroeven en lijm tegen die muur aanbrengt en daar het frame op vastmaakt. dan verdeel je de trekkracht van de bovenste bouten over een groter oppervlak op die muur. (of een stalen strip? en daar met bout en moer met ringen het frame vast zetten.)
Als je die belasting van de bovenste bevestigingsbout van het frame/reservoir maar over een groter oppervlak verdeeld dan moet het kunnen.

Zomaar er op schroeven is een groot risico. Dat zou ik niet riskeren.
Die extra bevestigingscontructie kan je toch met de afwerking wegwerken dus waarom risico nemen?

Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.

Tijd voor maken pagina: 0.181 seconden