- Ontvangen bedankjes 0
als de buren de kraan sluiten .........
- asunemit
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Minder
Lees meer
21 sept 2012 15:00 #1
door asunemit
als de buren de kraan sluiten ......... werd gestart door asunemit
Wij zitten met het volgende probleem. Misschien dat iemand dit ook meegemaakt heeft, dan zou ik graag vernemen wat de oplossing was.
Wij zitten bij de buren op de waterleiding. Deze komt via de kelder binnen.
Wanneer zij de kraan in de douche sluiten KNALT de (koud)waterleiding bij ons op zolder onder de cv. Deze leiding zit goed vast.
Wanneer wij zelf water verbruiken(kraan, vaatwasser,wasmachine) horen wij hooguit een tik.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?
Ik vraag mij vooral af, waarom dan de koudwaterleiding bij ons onder de cv knalt ?
Wij zitten bij de buren op de waterleiding. Deze komt via de kelder binnen.
Wanneer zij de kraan in de douche sluiten KNALT de (koud)waterleiding bij ons op zolder onder de cv. Deze leiding zit goed vast.
Wanneer wij zelf water verbruiken(kraan, vaatwasser,wasmachine) horen wij hooguit een tik.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?
Ik vraag mij vooral af, waarom dan de koudwaterleiding bij ons onder de cv knalt ?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- deliasik
-
- Elite-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
12 okt 2012 21:56 #2
door deliasik
Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.
Beantwoord door deliasik in topic Re: als de buren de kraan sluiten .........
koperen leiding? is de stijgleiding 15 of 22mm?
"knallen" komt door de massa van bewegend water in de leiding en druk verschil in de leiding.
Als er een opening (kraan) aan het begin ontstaat gaat het water daar naar toe.(tevens staat er een kolom water van boven af te douwen om weg te kunnen en die wil ook via de douche kraan weg.
Als jij de kraan boven open hebt en de buren openen de douche zie je dan verschil in jou waterstraal qua volume/druk?
Dat knallen gebeurd vaak als er onvoldoende rest druk is voor de resterende leidingroute. Bij snel open en dicht draaien (vaatwassers doen dit ook vaak.)
Als dan de bewegende waterkolom in eens geblokkeerd word geeft dat een schokgolf en dus geluid.
Een waterslagdemper kan de oplossing zijn.
"knallen" komt door de massa van bewegend water in de leiding en druk verschil in de leiding.
Als er een opening (kraan) aan het begin ontstaat gaat het water daar naar toe.(tevens staat er een kolom water van boven af te douwen om weg te kunnen en die wil ook via de douche kraan weg.
Als jij de kraan boven open hebt en de buren openen de douche zie je dan verschil in jou waterstraal qua volume/druk?
Dat knallen gebeurd vaak als er onvoldoende rest druk is voor de resterende leidingroute. Bij snel open en dicht draaien (vaatwassers doen dit ook vaak.)
Als dan de bewegende waterkolom in eens geblokkeerd word geeft dat een schokgolf en dus geluid.
Een waterslagdemper kan de oplossing zijn.
Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.
- asunemit
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 okt 2012 00:41 #3
door asunemit
Beantwoord door asunemit in topic Re: als de buren de kraan sluiten .........
copykat, bedankt voor je antwoord.
Wij hadden inmiddels een demper geplaatst.
Wij hadden er eerst 1 met een veer i.p.v. bol, deze gaf geen verbetering. Nu hebben we een bol gemonteerd en gelukkig werkt dit wel.
Eindelijk weer rust
Wij hadden inmiddels een demper geplaatst.
Wij hadden er eerst 1 met een veer i.p.v. bol, deze gaf geen verbetering. Nu hebben we een bol gemonteerd en gelukkig werkt dit wel.
Eindelijk weer rust
Tijd voor maken pagina: 0.236 seconden