Verwarmingsbuis
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
15 feb 2003 12:48 #1
door Guests
Verwarmingsbuis werd gestart door Guests
Wij willen op onze badkamer de radiator gaan verplaatsen. De verwarmingsbuizen willen we in de vloer leggen, het probleem is de buitendiameter van de bestaande buizen is 17mm. In de bouwmarkt kan ik deze maat nergens vinden, ook geen verloopstukken van 17mm naar bijv. 15mm.
Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt.
Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
16 feb 2003 11:08 #2
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Verwarmingsbuis
komt mij erg vreemd over een cv leiding te laten verlopen naar 15 mm,deze bius is echter alleen te krijgen in de cv handel! /groothandel bouwmaterialen.
suc6
suc6
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
18 feb 2003 10:01 #3
door Guests
Volgens mij bestaat het systeem uit dikwandige c.v. pijp uit de tijd dat er nog geen knelfitting werd gebruikt. Door draad te tappen op de pijpeinden werden er schroefverbindingen gemaakt, of er werd gelast.
Er zijn ook bij de bouwmarkt wel overgangs stukken te krijgen die van schroef naar knelfitting gaan.
Voorwaarde is dus dat er een schroefsok in de leiding zit die verwijderd kan worden en vervangen kan worden door de schroef/knel fitting.
Let wel op dat knelfittingen niet in vloeren of muren mogen worden weggewerkt en dat c.v buizen in mantelbuizen worden gelegd als ze de vloer in gaan
Er zijn ook bij de bouwmarkt wel overgangs stukken te krijgen die van schroef naar knelfitting gaan.
Voorwaarde is dus dat er een schroefsok in de leiding zit die verwijderd kan worden en vervangen kan worden door de schroef/knel fitting.
Let wel op dat knelfittingen niet in vloeren of muren mogen worden weggewerkt en dat c.v buizen in mantelbuizen worden gelegd als ze de vloer in gaan
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
19 feb 2003 05:26 #4
door Guests
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
Peter.
Peter.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
02 mrt 2003 17:34 #5
door Guests
ja ja ja 17 mm is een hele vreemde maat. is het slang of is het staal??
je kan het beste naar een verwarmings bedrijf gaan en die kunnen je vast helpen.
maar meet het eerst nog maar eens goied op want 17 mm heb ik nog nooit van gehoord. Ps op de koppelingen staat ook meestal de maat.
succes
je kan het beste naar een verwarmings bedrijf gaan en die kunnen je vast helpen.
maar meet het eerst nog maar eens goied op want 17 mm heb ik nog nooit van gehoord. Ps op de koppelingen staat ook meestal de maat.
succes
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
04 mrt 2003 14:29 #6
door Guests
Volgens mij kan je in elke gerenomeerde sanitair zaak koperen buis kopen met een maat van 17 mm.
het is wel duurder dan de gegalvaniseerde leidingen maar het probleem is dan wel opgelost.
het is wel duurder dan de gegalvaniseerde leidingen maar het probleem is dan wel opgelost.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
04 mrt 2003 21:50 #7
door Guests
ik zou kijken of je er een verloop bij een groothandel daarvoor ken vinden.
veel sucses er mee
veel sucses er mee
- bert165
- Bezoeker
-
05 mrt 2003 07:12 #8
door bert165
Beantwoord door bert165 in topic Verwarmingsbuis
Ik weet nog uit mijn tijd van jaren terug waren er verloopringen in de handel van een milimeter dik en dat zou voor jou de oplossing zijn.
Bert
Bert
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
05 mrt 2003 08:42 #9
door Guests
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het vervangen van een radiator op zolder. Het bleek "gaspijp" te zijn: dikwandige buis dus. Ik heb een nieuwe draad op de buis gesneden en vervolgens een gas-naar-15mm sok gebruikt en toen kon ik verder. Het tappen van een draad op zo'n gasbuis is niet moeilijk, maar het gereedschap is lastig te vinden. Waarschijnlijk is zo'n draadsnijder bij de professionele verhuurder wel te krijgen.
Tijd voor maken pagina: 0.189 seconden