Dakbeschot en isolatie aanbrengen
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
23 mrt 2003 10:49 #1
door Guests
Dakbeschot en isolatie aanbrengen werd gestart door Guests
Ik heb een erg oude woning gekocht. Het dak bestaat van buiten af uit pannen, panlatten en daarna verticale dikke balken. Deze balken bestaan nog uit ongelijke dikke balken die uit bomen zijn gezaagd. Ik wil nu van binnenuit isoleren. Ik kijk nu tegen de onderzijde van dee pannen aan. Kan ik eerst een laag multiplex tegen de balken schroeven, daaroverheen folie, vervolgens glaswol en daarna gipsplaten bevestigen. De platen multiplex zijn noodzakelijk omdat het een woning op het plaateland is en het er barst van de muizen, marters en andere beesten. Die zijn gewend om onder de pannen door via de dakgoot de zolder op te kruipen.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- bert165
- Bezoeker
26 mrt 2003 16:52 #2
door bert165
Beantwoord door bert165 in topic Dakbeschot en isolatie aanbrengen
Ik zou aan de binnenkant van de balken dus zo dicht mogelijk tegen de pannen aan tengels spijkeren en daar de platen tegen aan spijkeren of schroeven.Meet wel even uit hoe dik het glaswol is voorkant balk dikte glaswol en dan krijg je de platen,en achterdikte plaat krijg je de tengels.Mocht je toch nog teveel ruimte op sommige plaatsen hebben om dat het van die ruwe balken zijn,dan spijt je de kieren af met purschuim.Ik hoop dat je hier wat mee kan doen.
Groeten Bert
Groeten Bert
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
26 mrt 2003 19:35 #3
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Dakbeschot en isolatie aanbrengen
Dag Bert. Dank voor je bericht. Kan ik ook gewoon aan de binnenzijde van de balken plaatmateriaal aanbrengen, vervolgens daarop een laag isolatiemateriaal aanbrengen gevolgd door een gipslaag. Er zit dan een ruimte van ± 10 cm tussen pannen en de eerste laag plaat materiaal. Is dat problematisch met vocht en zo. Moet ik rekening houden met "dampdichte lagen" of zo.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
14 mei 2003 07:46 #4
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Dakbeschot en isolatie aanbrengen
Henk, ruimte tussen de pannen en het plaatmateriaal is prima. Aan de binnenzijde van het isolatiemateriaal moet je een dampdichte laag aanbrengen. Of isolatiemateriaal met aluminiumfolie (aan binnenzijde). Kieren hierin zoveel mogelijk afplakken. Er mag absoluut geen warme, vochtige lucht van binnen naar buiten komen, want dan krijg je 's winters condens. Vervolgens afwerken met gipsplaat. Dus ter verduidelijking (van binnenuit gezien): gipsplaat, dampdichte laag, isolatie, plaatmateriaal, ruimte, pannen. Succes!
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden