FANtv-nl-logo-mobile

radiator vervangen

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 mei 2003 09:34 #1 door Guests
radiator vervangen werd gestart door Guests
Ik ga binnenkort een nieuwe radiator plaatsen, het enige wat ik nog niet weet is hoe om te gaan met de CVinstallatie. Moet ik die eerst uitschakelen? Moet ik de leidingen aftappen? En hoe zit het nou precies met vullen en ontluchten naderhand?

alvast bedankt voor evt reacties

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 mei 2003 18:56 #2 door Guests
Beantwoord door Guests in topic radiator vervangen
Ten eerste de verwarming uitschakelen en aftappen waar het kan liefst beneden.
Dan de radiator loskoppelen en rekening houdend met dat er nog heel vuil water in de radiator zit zogezegd dood water (is zwart en stinkt).
Bij het eraf halen de aansluitingen wat hoger houden voorkomt dat er water uit loopt en ook als je de radiator binnen neerzet iets onder de aansluitingen leggen zodat deze wat hoger ligt.
Nadat de radiator geplaatst is kun je weer gaan vullen en wel zo,
Alle radiatorkranen openen en de vulslang aan de waterkraan zetten deze vervolgens vol laten lopen met water zodat alle lucht er uit is en dan pas op de vulkraan van de cv aansluiten voorkomt dat er onnodig lucht in de installatie schiet als je dit gedaan hebt kun je de vulkraan van de cv openen en de ketel op druk zetten ongeveer 2 bar(wel even kijken of de nieuwe aansluitingen goed zijn) daarna de kraan dicht zetten bv de vulkraan van de cv en dan de radiators ontluchten meestal zit dit aan de bovenkant van de radiator bij de knop als je alle radiators gehad heb even de druk nakijken en weer vullen tot max. 1,8 bar.
Als je dit gedaan hebt kun je de ketel weer aanzetten en zet dan de thermostaat even wat hoger om te horen of er nog lucht in de installatie zit is dit het gevallen even laten draaien(de cv installatie) en dan weer afzetten en ontlucht en evt vullen.
Als het goed is ben ik niks vergeten en veel Succes dan mikey.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden