FANtv-nl-logo-mobile

verhoging in badkamer

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 mrt 2002 06:48 #1 door Guests
verhoging in badkamer werd gestart door Guests
Hallo allemaal,

ik wil in de badkamer graag een verhoging maken van ongeveer 1 bij 2 meter en ongeveer 30 centimeter hoog met een douchebak er in. Mijn idee is om het te maken van watervast multiplex ondersteund door een frame van balkjes. Uiteraard wil ik de verhoging daarna betegelen.
De vraag is of dit kan. Is een dergelijke constructie goed waterdicht te maken? Hoe "stijf" moet de constructie worden om te voorkomen dat tegels/ voegen gaan beschadigen en scheuren?
Andere haken en ogen?

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 mrt 2002 19:31 #2 door Guests
Beantwoord door Guests in topic verhoging in badkamer
Multiplex is er in verschillende diktes. Als je een behoorlijk dikke uitvoering neemt, dan voorzie ik geen grote problemen.

Een beter alternatief voor multiplex zijn cellenbetonblokken. Eenvoudig op maat te maken en te lijmen.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 mrt 2002 09:49 #3 door Guests
Beantwoord door Guests in topic verhoging in badkamer
Voor een niet vochtgevoelige oplossing kan je zg Fermacel platen gebruiken, dat is plaatmateriaal in dikte van 1 cm en 1,8 cm, is gemaakt van gips maar vele malen sterker dan het kartongips. Ben het nog niet in de bouwmarkt tegen gekomen maar via de houthandel te verkrijgen. Heeft als voordeel dat het makkelijk te zagen is, (eventueel met stanleymes)makkelijk te vullen met allerlij vulmiddelen voor de muur. ook met de rasp zijn eventuele grove kanten weg te raspen. Moeten met speciale schroeven bevestigd worden. Heb mijn eigen badkamer hiermee gemaakt en op een frame van hardhout heb je een stabiele ondergrond om te tegelen.

groeten Marc

Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden