FANtv-nl-logo-mobile

badkraan van 15CM naar 12CM

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 mrt 2002 16:26 #1 door Guests
badkraan van 15CM naar 12CM werd gestart door Guests
ik heb een muurplaat van 15CM en ik heb een badkraan van 12CM hartafstand, weet iemand of er s-koppelingen zijn waarmee je deze terugloop kan verkrijgen.
voor de duidelijkheid- de muurplaat zit IN de muur en die wil ik niet uitbreken.
de s-koppelingen die ik bij de doe het zelf winkel kan krijgen kunnen niet het verloop geven dat ik nodig heb.

alvast bedankt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Richard-Snijders
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 mrt 2002 19:52 #2 door Richard-Snijders
Beantwoord door Richard-Snijders in topic badkraan van 15CM naar 12CM
Voor zover ik weet zijn deze S-koppelingen er niet. Je kunt hier maar een klein verschil in afstand mee overbruggen, in geen geval 3 cm. Daarom zijn de meeste kranen er ook in 2 uitvoeringen: een 12 cm en een 15 cm uitvoering. Ik zou dus gewoon bij de bouwmarkt kijken of deze kraan er ook in een 15 cm uitvoering is en proberen te ruilen. Groetjes en succes, Richard.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 mrt 2002 16:31 #3 door Guests
Beantwoord door Guests in topic badkraan van 15CM naar 12CM
15 cm komt minder vaak voor dan 12 cm, maar je zult òf de kraan òf de muurplaat moeten wijzigen voor een net resultaat. Het makkelijkste lijkt me om een badkraan met 15 cm afstand te kopen.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 mrt 2002 17:00 #4 door Guests
ik heb het al verholpen! een verloop naar een s-koppeling met een zwaai van 17mm en een paar verloopstukjes. het gaat wel en het ziet er redelijk uit.
ik wilde dus niets aan die muurplaat doen want dat komt volgend jaar wel als we de badkamer gaan verbouwen. dit moest een tussenoplossing zijn en dus geslaagd. wel vind ik het vreemd dat dit soort verlopen er niet standaard zijn voor alle maten je bent dan niet zo afhankelijk van bepaalde maten.

overigens nog bedankt voor jullie reacties.

vr gr marco

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 mrt 2002 08:26 #5 door Guests
hallo, er bestaan wel degelijk verloop S koppelingen voor 15cm naar 12cm. dit zijn chrome S koppelingen waardoor je de huidige muurplaat kunt laten zitten, je maakt gebruik van de bestaandes rozetten waardoor de afwerking netjes is. Alleen zijn deze S koppelingen niet verkrijgbaar in de "normale bouwmarkten", je zult dan naar de speciaal zaken moeten zoals Plieger. Daar zijn ze wel degelijk te krijgen.

veel succes.

Tijd voor maken pagina: 0.162 seconden