Stinkend Toilet
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
12 okt 2002 09:05 #1
door Guests
Stinkend Toilet werd gestart door Guests
Mijn toilet op de begane grond stinkt van achter het reservoir (hangend inbouw toilet). en ik heb geen lekkage(denk ik????). Ik heb een stand pijp boven die doorloopt tot onder de dakpan en ik heb geen last van vacuum zuigende goot stenen of toileten.Wel is deze klacht opgetreden na dat boven een badkamer met tweede toilet is verwezelijkt, nu zou ik een oplossing willen waarbij ik zo min mogelijk schade aan hoef te richten
Ik snap niet waar deze riool lucht vandaan komt, graag wat eventuele oorzaken
Ik snap niet waar deze riool lucht vandaan komt, graag wat eventuele oorzaken
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
16 okt 2002 20:14 #2
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Stinkend Toilet
Zou het kunnen zijn dat met het instaleren van het toilet boven, de pijp die door het dak gaat, los is geraakt? Of kan het zijn dat er een openverbinding is naar beneden, dus ik bedoel, dat er ruimte langs de pijp is, zodat rioolgassen weer naar beneden kunnen gaan, zo ja, pur deze dan af.
Dirk
Dirk
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
20 okt 2002 17:22 #3
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Stinkend Toilet
Als de pijp onder het dak zou zijn losgelaten, dan zou het boven stinken en niet beneden, waarschijnlijk is er wat beweging gekomen in de standleiding, waardoor de aansluiting van het toilet beneden onder een andere hoek is komen te staan. Als er aan de bovenkant speling is gekomen, komt er wel stank uit, maar geen water. Aangezien ik aanneem dat je er niet zo bij de aansluiting kan (ivm tegelwerk) raad ik je aan alle kiertjes beneden goed af te kitten. Mocht er een fonteintje zijn in het toilet beneden, controleer dan of er nog water in het syphon zit. Veel mensen gebruiken zo'n fontein niet en dan droogt het water (stankafsluiter) in het syphon op.
Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden