- Ontvangen bedankjes 0
Zelf maken van een bad
- Herman
- Bezoeker
28 mei 2007 07:55 #11
door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zelf maken van een bad
Dat kan idd op die manier.
Nu staat er een muurtje. Je hebt nu dus de mogelijkheid om een polyester danwel epoxy kuip te maken. Dat kan als volgt:
Hoeken afronden met een mengsel van polyester of epoxy en katoenvezels. Gebruik een oude spuitbus oid om de ronding er mooi in te trekken.
Na uitharden kan je de boel controleren op oneffenheden, eventueel schuren, en ook de wanden nakijken op oneffenheden.
Breng nu op een gedeelte wat je kan overzien een laag polyester of epoxy aan. Zodra dit aangehard is, kan je een laag glasmat (in geval van polyester) of glasweefsel (in geval van epoxy) aanbrengen. Impregneer dit met een kwast of roller. Hou het allemaal zo vlak mogelijk. Na impregneren met een ontluchtingsroller (diameter 20mm of meer) de mat goed ontluchten. Dat is een serieus werkje, dus besteed er aandacht aan.
werk zo het bad minimaal 2 keer, maar liever 3 keer in het glas.
Nu heb je een waterdichte bak, waar je eventueel ook nog tegels in kan plakken, zonder angst voor lekkages.
Materialen zijn te verkrijgen bij bijv Harjon in Dordrecht, Mr. Boat in Amsterdam, of Evecom in Oudega.
Nu staat er een muurtje. Je hebt nu dus de mogelijkheid om een polyester danwel epoxy kuip te maken. Dat kan als volgt:
Hoeken afronden met een mengsel van polyester of epoxy en katoenvezels. Gebruik een oude spuitbus oid om de ronding er mooi in te trekken.
Na uitharden kan je de boel controleren op oneffenheden, eventueel schuren, en ook de wanden nakijken op oneffenheden.
Breng nu op een gedeelte wat je kan overzien een laag polyester of epoxy aan. Zodra dit aangehard is, kan je een laag glasmat (in geval van polyester) of glasweefsel (in geval van epoxy) aanbrengen. Impregneer dit met een kwast of roller. Hou het allemaal zo vlak mogelijk. Na impregneren met een ontluchtingsroller (diameter 20mm of meer) de mat goed ontluchten. Dat is een serieus werkje, dus besteed er aandacht aan.
werk zo het bad minimaal 2 keer, maar liever 3 keer in het glas.
Nu heb je een waterdichte bak, waar je eventueel ook nog tegels in kan plakken, zonder angst voor lekkages.
Materialen zijn te verkrijgen bij bijv Harjon in Dordrecht, Mr. Boat in Amsterdam, of Evecom in Oudega.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- groozyl
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
06 okt 2007 19:03 #12
door groozyl
Ebonist de marine
Beantwoord door groozyl in topic Zelf maken van een bad
Laatste bericht is een zeer goed advies ik zelf ben yachtbouwer en gebruik deze methode vaak. Wel wil ik de kanttekening zetten dat polyester zelf niet waterdicht is deze moet wel afgewerkt worden door een coat makelijk aan te brengen is b.v. rolcoating van de firma de Ijssel in Krinpen aan de Ijssel. Mocht je de binnenkant af willen werken met tegels adviseer ik om in de laatste laag zilverzand te strooien uiteraard met mate dit bevorderd de hechting met de tegellijm.
Je kunt voor de verwerking van deze produkten goed advies krijgen door de firma van de IJssel ( waarschijnlijk verwijzen ze je naar een dealer )
veel succes
Je kunt voor de verwerking van deze produkten goed advies krijgen door de firma van de IJssel ( waarschijnlijk verwijzen ze je naar een dealer )
veel succes
Ebonist de marine
- chvegt
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
08 okt 2007 19:56 #13
door chvegt
ninoV
Beantwoord door chvegt in topic Zelf maken van een bad
exra vraag aangaande onderwerp; kan je niet ook een muurtje bouwen van bakstenen wat je stuct en dan weer tegelt? (of op een andere manier afwerkt) of een soort bekisting voor een mal van beton? (Romeins bad idee?)
Vraag omdat ik zelf ok bad wil bouwen in badkamertje...
Vraag omdat ik zelf ok bad wil bouwen in badkamertje...
ninoV
- petro
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 okt 2008 13:30 #14
door petro
Beantwoord door petro in topic Zelf maken van een bad
Heb je ooit nog een reactie gekomen op het laatste bericht en/of Slagmh heb je op deze manier daadwerkelijk een bad gebouwd? Wij hebben namelijk ook een dergelijk idee, maar weten nog niet hoe we het aan moeten pakken.
- marcel-van-der-laan
- Bezoeker
16 okt 2008 18:56 #15
door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic Zelf maken van een bad
We zijn nu een jaar verder dus lijkt mij dat het opgelost is en je kunt beter een nieuw onderwerp starten.
- Herman
- Bezoeker
17 okt 2008 07:08 #16
door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zelf maken van een bad
Mijn advies staat nogsteeds...
Ik moet nu ook een badkamer inbouwen, en daar gaat ook epoxyhars met glasweefsel in de waterbelaste delen (langs bad een strook, en in de inloopdouche). Zelfs al zouden de voegen en kitnaden ermee ophouden, dan heb ik nog geen lekkage.
Ik moet nu ook een badkamer inbouwen, en daar gaat ook epoxyhars met glasweefsel in de waterbelaste delen (langs bad een strook, en in de inloopdouche). Zelfs al zouden de voegen en kitnaden ermee ophouden, dan heb ik nog geen lekkage.
- Ellie
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 okt 2008 12:40 #17
door Ellie
Anne
Beantwoord door Ellie in topic Zelf maken van een bad
Ik heb uiteindelijk voor de makkelijkste oplossing gekozen. Het kleinste bad in verkoop gekocht en geplaatst.
Bedankt voor alle tips,
groetjes,
Anne
Bedankt voor alle tips,
groetjes,
Anne
Anne
- Fotobehang
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 apr 2009 12:45 #18
door Fotobehang
Beantwoord door Fotobehang in topic Zelf maken van een bad
Beste allemaal,
Voor 1000 zonnen, het zomerprogramma van VRT, zijn we op zoek naar een Vlaming die zelf zijn bad gemaakt heeft.
Heb jij je bad zelf gemaakt en wil je er ons graag iets meer over vertellen of ken je iemand die een zelfgemaakt bad heeft, laat het ons dan snel weten.
Je kan me contacteren via
Alvast bedankt
Voor 1000 zonnen, het zomerprogramma van VRT, zijn we op zoek naar een Vlaming die zelf zijn bad gemaakt heeft.
Heb jij je bad zelf gemaakt en wil je er ons graag iets meer over vertellen of ken je iemand die een zelfgemaakt bad heeft, laat het ons dan snel weten.
Je kan me contacteren via
Alvast bedankt
Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden