Warm water! Dun straaltje?
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
17 dec 2002 20:16 #1
door Guests
Warm water! Dun straaltje? werd gestart door Guests
Als wij de warme kraan opendraaien komt er een goede staal uit maar zodra het water op temperatuur is loopt de druk af en houden we een heel dun straaltje over. Dit hebben we bij alle kranen. Boven en beneden. Waar kan dit aan liggen? Buren van ons hebben hetzelfde probleem en zij hebben de leverancier (Nuon) gebeld en die zeiden dat het ergens in huis moet liggen. Maar waar zouden we moeten kijken? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand ons een richting aan kan geven hoe we dit op moeten lossen.
Alvast bedankt!
Groet, Brenda
Alvast bedankt!
Groet, Brenda
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
17 dec 2002 20:19 #2
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Warm water! Dun straaltje?
Nog even
We hebben stadsverwarming...........
Groet, Brenda
We hebben stadsverwarming...........
Groet, Brenda
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
18 dec 2002 06:10 #3
door Guests
Hoi Brenda,
Heeft Nuon al na de installatie/probleem gekeken.
Het lijkt erop dat de warmtewisselaar niet goed is afgeregeld. De "normale" verwarming werkt wel goed?. Mocht de normale verwarming wel snel en goed werken, is de druk en warmte aanvoer in iedergeval goed.
Wij hebben ook stadsverwarming en voordeel hiervan is juist dat je veel warmte capaciteit hebt.
Heeft Nuon al na de installatie/probleem gekeken.
Het lijkt erop dat de warmtewisselaar niet goed is afgeregeld. De "normale" verwarming werkt wel goed?. Mocht de normale verwarming wel snel en goed werken, is de druk en warmte aanvoer in iedergeval goed.
Wij hebben ook stadsverwarming en voordeel hiervan is juist dat je veel warmte capaciteit hebt.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
18 dec 2002 15:07 #4
door Guests
Hoi,
bedankt voor je reactie! Dit is het eerste jaar dat wij hier wonen. We wonen op een hoekhuis en als ik beneden 2 kachels van de 3 op stand 2 a 3 zet dan is het echt warm binnen. We kregen overigens over de eerste 2 maanden dat we er woonde een rekening van ruim 1500 gld. Ik weet niet wat normaal is met stadsverwarming maar ik vond het nogal veel. Zou het 1 met het ander te maken hebben? Ik hoop dat jij mij een beetje wijzer kan maken want Nuon blijft vaag met zijn antwoorden.
Alvast bedankt!
Groet, Brenda
bedankt voor je reactie! Dit is het eerste jaar dat wij hier wonen. We wonen op een hoekhuis en als ik beneden 2 kachels van de 3 op stand 2 a 3 zet dan is het echt warm binnen. We kregen overigens over de eerste 2 maanden dat we er woonde een rekening van ruim 1500 gld. Ik weet niet wat normaal is met stadsverwarming maar ik vond het nogal veel. Zou het 1 met het ander te maken hebben? Ik hoop dat jij mij een beetje wijzer kan maken want Nuon blijft vaag met zijn antwoorden.
Alvast bedankt!
Groet, Brenda
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
19 dec 2002 05:54 #5
door Guests
Hoi Brenda,
Bij stadsverwarming heb je een constante aanvoer van warmwater. Een deel van dit warme water gaat door je verwarmings systeem. Het andere deel gaat naar een warmtewisselaar die het "drinkwater" verwarmt.
Nog wat vragen:
Wanneer de kraan helemaal wordt opengezet blijft de hoeveelheid warmwater laag?.
Vooral oudere (leertjes) kranen hebben de neiging bij het warm worden van het water de boel af te "knijpen".
Als je de verwarming helemaal uitzet, is het gedrag van het warmwater dan nog steeds het zelfde?.
Als jouw verwarming het erg goed doet wil dat zeggen dat de aanvoer van warmwater goed is. Bij het gebruik van warmwater moet de warmtewisselaar het water gaan verwarmen. Wanneer dit onvoldoende gebeurt is de warmtewisselaar de kandidaat om onderzocht te worden. Huren jullie dit apparaat of is deze gekocht?
"Even" aan Nuon vragen of ze het apparaat willen controlleren. Mocht de warmtewisselaar goed zijn, moet er verder gezocht worden.
Bij stadsverwarming betaal je voor de warmte die je afneemt. De meter meet het verschil in temperatuur tussen aan- en afvoer. wij hebben zelf een klep in de aanvoer leiding gezet die met een thermostaat wordt open of dicht gezet. Hiermee regelen we de temperatuur net als bij een conventionele ketel.
Veel mensen hebben het probleem dat het snel te warm wordt. Het regelen van de temperatuur m.b.v. thermostaat knoppen op de verwarming is ook niet echt goed te doen. Wel is het zo dat de temperatuur van de aanvoer seizoens gebonden is (dus s'winters veel hoger dan zomers).
Dit geregel en het onnodig te warm stoken heeft wel tot gevolg dat de kosten hiermee ook stijgen. Wanneer je het idee hebt dat de kosten veel te hoog zijn kun je ook bij Nuon hierover een vraag stellen. Zijn weten wat er gemiddeld wordt verbruikt in een vergelijkbaar huis.
Bij stadsverwarming heb je een constante aanvoer van warmwater. Een deel van dit warme water gaat door je verwarmings systeem. Het andere deel gaat naar een warmtewisselaar die het "drinkwater" verwarmt.
Nog wat vragen:
Wanneer de kraan helemaal wordt opengezet blijft de hoeveelheid warmwater laag?.
Vooral oudere (leertjes) kranen hebben de neiging bij het warm worden van het water de boel af te "knijpen".
Als je de verwarming helemaal uitzet, is het gedrag van het warmwater dan nog steeds het zelfde?.
Als jouw verwarming het erg goed doet wil dat zeggen dat de aanvoer van warmwater goed is. Bij het gebruik van warmwater moet de warmtewisselaar het water gaan verwarmen. Wanneer dit onvoldoende gebeurt is de warmtewisselaar de kandidaat om onderzocht te worden. Huren jullie dit apparaat of is deze gekocht?
"Even" aan Nuon vragen of ze het apparaat willen controlleren. Mocht de warmtewisselaar goed zijn, moet er verder gezocht worden.
Bij stadsverwarming betaal je voor de warmte die je afneemt. De meter meet het verschil in temperatuur tussen aan- en afvoer. wij hebben zelf een klep in de aanvoer leiding gezet die met een thermostaat wordt open of dicht gezet. Hiermee regelen we de temperatuur net als bij een conventionele ketel.
Veel mensen hebben het probleem dat het snel te warm wordt. Het regelen van de temperatuur m.b.v. thermostaat knoppen op de verwarming is ook niet echt goed te doen. Wel is het zo dat de temperatuur van de aanvoer seizoens gebonden is (dus s'winters veel hoger dan zomers).
Dit geregel en het onnodig te warm stoken heeft wel tot gevolg dat de kosten hiermee ook stijgen. Wanneer je het idee hebt dat de kosten veel te hoog zijn kun je ook bij Nuon hierover een vraag stellen. Zijn weten wat er gemiddeld wordt verbruikt in een vergelijkbaar huis.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
24 jan 2003 21:18 #6
door Guests
mischien dat er een vernauwing zit in de waterleiding vanaf aanvoer van eht warmwater zoals een 22 mm leiding op een 15 mm leiding en daarna weer terug op 22 mm waardoor er tegendruk word veroorzaakt als, dan de kraan uitstaat word er druk word opgebouwd en als het water eenmaal stroomt langzaam de druk weg valt door de vernauwing. want 100 mensen door een gang van 10 meter breed loopt sneller dan 100 mensen in een gang van 1 meter breed zo moet je het zien.
maar ik ben maar een leerling loodgieter maar miswchien dat je er wat aan heb
maar ik ben maar een leerling loodgieter maar miswchien dat je er wat aan heb
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
14 mrt 2003 11:47 #7
door Guests
Bovenstaande klopt! Kan ook veroorzaakt door een "instroom begrenzer" (bij CV installaties). Deze remt de instroom enigzinds om besparing te bewerkstelligen. Opzich goed natuurlijk, maar de instroom begrenzer kan dicht-slibben door kalk. Ikzelf heb mijn instroombegrenzer er tussenuitgehaald (is gewoon een plastic rondje met gaatjes), opgeboord, en er weer tussen gedaan. Resultaat: super-harde straal.
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden