FANtv-nl-logo-mobile

Lekkende douche voeg?

• herjo
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
09 aug 2007 19:51 #1 door herjo
Lekkende douche voeg? werd gestart door herjo
Wie kan mij helpen???

Ik heb vorige week vrijdag 3 augustus mn de wanden van mn douche opnieuw gevoegd en gekit (Na eerst 3 dagen handmatig met een krabbertje de oude voegen en kitranden te hebben verwijderd).

De voeg was eerst donkergrijs en droogde al snel mooi wit op.
Ik heb netjes drie dagen gewacht met het gebruiken van de douche, maar er is nu 1 voeg (de eerste dagen waren het er meer) die donkergrijs blijft (Nat dus?) na het douchen alle andere voegen drogen na het douchen vanzelf weer wit op, ik begrijp er niets van, lekt deze voeg of zo?? Of moet het misschien nog verder indrogen?? Of heb ik iets gigantisch fout gedaan?
Ik ben niet zo'n klusser maar, ik had het de oude voegen grotendeels verwijderd (2 en een halve dag over gedaan!!!!!) , de kitranden helemaal verwijderd en alles blinkend schoon gemaakt, alles heel goed laten drogen en toen gevoegd, heel netjes al zeg ik het zelf het ziet er strakker uit dan de rest van de badkamer (door iemand anders gedaan) ik heb nog netjes een dag gewacht alvorens alles te kitten.....

Kan iemand mij helpen?? Ik ben bijna radeloos na dagen van krabben :-)
Alvast heel veel dank

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09 aug 2007 20:06 #2 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Lekkende douche voeg?
Nog nooit van gehoord.

Wat voor kit (merk, type, kleur) heb je gebruikt?

Ehmm bij nader inzien heb je 't denk ik over voegmiddel. Zelfde vraag dan maar, en dan over voegmiddel.EdP2007-08-09 22:07:37

An error has occurred. Hit any user to continue.

• herjo
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
09 aug 2007 21:32 #3 door herjo
Beantwoord door herjo in topic Lekkende douche voeg?
Ik heb wit gewoon voegmiddel speciaal voor vochtige ruimtes gebruikt en me gehouden aan de gebruiksaanwijzing het merk weet ik niet meer

Lees meer
09 aug 2007 23:25 #4 door M.Wetters
Als alle voegen hetzelfde (Water Dichte?) voegmiddel hebben, dan kan ik bijna niet anders dan de conclusie trekken dat die ene voeg die donker blijft nat is. Brainstormend: er kan een lekkage zitten achter de tegels, of een opeenhoping van vocht, evt. door condensatie. Zit deze voeg toevallig op een plek waar een waterleiding zit?

• herjo
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
10 aug 2007 07:10 #5 door herjo
Hartelijk dank voor je antwoord.

Ik heb idd waterdichte voeg gebruikt, speciaal voor de badkamer/douche.
Er lopen aan de kant waar de donkere voeg zit geen waterleidingen, het zal dan dus een vochtophoping zijn (misschien iets te veel water gebruikt bij het inwassen???? De voeg zit helemaal onderaan de douchewand, dus misschien is het water van het inwassen gedeeltelijk naar beneden gelopen in die voeg??) Het rare is alleen dat toen de boel nog aan het drogen was alle voegen gewoon wit waren opgedroogd pas na de 1ste keer weer douchen sloeg deze donker/vochtig uit.

Wat moet ik nu doen??? Dat stukje weer uitslijpen en opnieuw voegen???
Ik hoef te hopelijk niet alles opnieuws te voegen??

Alvast bedankt voor de evt. antwoorden.

Gr, Paul

Lees meer
10 aug 2007 10:47 #6 door M.Wetters
Zit die voeg op de rand tussen de wand en de vloer? Zo ja, dan denk ik dat e.e.a. teveel werkt t.o.v. elkaar en dat je die voeg moet vervangen door een kitrand.

• herjo
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
10 aug 2007 11:25 #7 door herjo
nee dat is ook niet het geval, de voeg loopt vanaf de vloer omhoog, maar ik heb niet helemaal tot de vloer doorgevoegd, aangezien ik daar een kitrand heb gemaakt

Lees meer
10 aug 2007 11:29 #8 door M.Wetters
Nou, tot zover strekt mijn "expertise" in deze. Oftewel ik weet het niet.
Hopelijk komt er nog een andere beantwoorder met meer kennis van zaken.

Lees meer
10 aug 2007 19:48 #9 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Lekkende douche voeg?
Je kan altijd dat stukkie voeg eruit halen,en opnieuw voegen. Blijft het dan nog donker,dan verder zoeken. cobra2007-08-10 21:48:55

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
14 feb 2009 13:09 #10 door druif
Beantwoord door druif in topic Lekkende douche voeg?
De oorzaak van die vochtopstapeling heb ik thuis al gevonden, de oplossing jammer genoeg nog niet...
Oorzaak : kit onderaan geeft water door, waardoor wand onderaan vocht opslorpt, en de voegen tussen onderste tegels nat worden, daarna rotten, daarna komen ook de tegels los.
Waarom geeft kit door ? Bij ons doordat de douchebak/kit van elkaar loskomen, wij vermoeden doordat de vloer eronder een houten vloer is die dus inzakt door het gewicht bij het douchen. Daardoor komt kit los (zie je pas na een hele tijd, dus héél klein beetje maar, maar toch genoeg om telkens opnieuw water door te laten.
Dus bij deze ook mijn volgende vraag : weet iemand van kit die zo elastisch is dat hij dat zakken van douchebak tegenover wand kan opvangen ? Zodat er geen spleet meer ontstaat en er geen water meer doorsijpelt ?
Dank !
Lieve

Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden

© FANtv.nl