- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- WOON
- Woon- of slaapkamer
- Spanplafond
Spanplafond
- ido-z
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
15 okt 2008 16:48 #1
door ido-z
Spanplafond werd gestart door ido-z
Over een half jaar krijgen wij de sleutel van ons huis. Het plafond dat er nu in zit heeft sierbalken die wij weg willen halen en dan het plafond stucken, dacht ik.
Vandaag heb ik kennis gemaakt met een spanplafond en ben helemaal verliefd (alleen niet op de prijs). Ik heb geen idee wat stucken kost, maar het aanbrengen van een spanplafond komt op zo'n €85,- tot €100,- per vierkante meter. Het hangt er dan vanaf of je spotjes wilt, sierlijsten, koof, etc. Ik vind het een pittige prijs en vraag me af wat een stuckplafond kost.
Iemand enig idee? Alvast bedankt.
Vandaag heb ik kennis gemaakt met een spanplafond en ben helemaal verliefd (alleen niet op de prijs). Ik heb geen idee wat stucken kost, maar het aanbrengen van een spanplafond komt op zo'n €85,- tot €100,- per vierkante meter. Het hangt er dan vanaf of je spotjes wilt, sierlijsten, koof, etc. Ik vind het een pittige prijs en vraag me af wat een stuckplafond kost.
Iemand enig idee? Alvast bedankt.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- marcel-van-der-laan
- Bezoeker
-
16 okt 2008 19:11 #2
door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic Spanplafond
Dit is een vraag die alleen een stucadoor kan beantwoorden elke situatie is namelijk anders.
Omdat eea ook te maken heeft met de oppervlakte van de woonkamer en die is niet overal gelijk.
Dus offertes laten maken bij diverse stucadoors bedrijven lijkt mij het verstandigste.
Omdat eea ook te maken heeft met de oppervlakte van de woonkamer en die is niet overal gelijk.
Dus offertes laten maken bij diverse stucadoors bedrijven lijkt mij het verstandigste.
- Herman
- Bezoeker
-
17 okt 2008 07:02 #3
door Herman
Beantwoord door Herman in topic Spanplafond
Een richtprijs, maar dan ook niets meer dan dat, is 18 euro / m2. Kan inmiddels iets omhoog zijn gegaan.
Uitgaande van een plafond van gipsplaat of stucplaat, wat gewoon glad getrokken moet worden met gipsstuc.
Uitgaande van een plafond van gipsplaat of stucplaat, wat gewoon glad getrokken moet worden met gipsstuc.
- ido-z
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 okt 2008 14:41 #4
door ido-z
Beantwoord door ido-z in topic Spanplafond
- hamkazz
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 sept 2011 08:32 #5
door hamkazz
Beantwoord door hamkazz in topic Spanplafond
Das wel erg veel voor een spanplafond lijkt mij..? Zou zeker bij een aantal verschillende leveranciers van spanplafonds vragen naar een offerte. De kosten van een stucadoor liggen heel verschillend. De kosten variëren van 6 euro per m2 (buitenlanders) tot ruim 20 euro per m2. Dit heeft natuurlijk ook te maken met het soort afwerking en ook met de stucadoor met wie je in zee gaat. Wat het belangrijkste is naar mijn idee is dat je altijd kiest voor een erkend bedrijf of het nou gaat om een spanplafond of om een stucadoor. Stucadoren en/of spanplafonds is namelijk niet zo maar iets, het is een vak apart en er kan veel mis gaan weet ik uit ervaring.KlaasG2011-09-14 18:37:48
Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden