FANtv-nl-logo-mobile

luchtreiniging

• robbedoes
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 juni 2006 14:51 #1 door robbedoes
luchtreiniging werd gestart door robbedoes
Hallo allemaal, ik ben van plan om een luchtreinigings apparaat aan te schaffen.

Na enig speurwerk op het internet ben ik er achter gekomen dat er heel veel verschillende apparaten in omloop zijn,die allemaal een andere werking hebben.

Bij deze wil ik dan ook vragen of jullie er ervaring mee hebben en wat voor mij het beste zou zijn.

Ik heb een kleine woning 40m2 en heb vaak rokers over de vloer.

Bij deze alvast bedankt voor evt. reacties

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07 juni 2006 15:06 #2 door laura19
Beantwoord door laura19 in topic luchtreiniging
Van die appararten ken ik niet zoveel. Het beste is anders wel : rokers buiten (ben zelf roker en vlieg ook altijd buiten thuis[img]smileys/smiley36.gif[/img] ) en gewoon via een raam verluchten.

De Belg38875.7134490741

Aut viam inveniam aut faciam

Lees meer
07 juni 2006 15:15 #3 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic luchtreiniging
Luchtreinigers ken ik in de context van allergieën en hooikoorts. Of het ook werkt tegen rook, geen idee. Probeer ook eens of je (naast ventileren) met een rookverdrijver (lampolie) wat bereikt.

An error has occurred. Hit any user to continue.

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 juni 2006 15:21 #4 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic luchtreiniging
Op kantoor staat bij ons ook een lucgtreiniger, speciaal voor sigarettenrook. Ik zal morgen is kijken naar het type en merk want dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Het werkt in elk geval wel super goed. Alleen in compinatie met bijv oust spray dan slaat die op 1 of andere manier op tilt

• robbedoes
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 juni 2006 14:35 #5 door robbedoes
Beantwoord door robbedoes in topic luchtreiniging
Sorry dat het zo lang duurde voor ik antwoord terug kon geven,maar ik ben ondertussen verder gegaan met zoeken en kwam bij een bedrijf uit Amerika terecht. Zij hebben mij een demo gegeven om het uit te proberen bij mij thuis. ik moet zeggen, het kost wel wat,maar dan krijg je er wel wat voor terug. Als ik dat ding sòchtends aan zet voor ik naar me werk ga,dan ruikt het sàvonds als ik thuis kom net als in een bos, zo schoon.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

Lees meer
20 juni 2006 15:59 #6 door Hans-van-Unnik
Beantwoord door Hans-van-Unnik in topic luchtreiniging
Weet je zeker dat je geen wietkweker in huis genomen hebt, die kosten ook aardig wat.[img]smileys/smiley36.gif[/img]

Bedankt voor je terugkoppeling en dat je wat naar je zin gevonden hebt.
chathanky38888.7509953704

De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst verricht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.

Lees meer
21 juni 2006 15:59 #7 door fredjeans
Beantwoord door fredjeans in topic luchtreiniging
Dat is grappig, ik werk bij de ontwikkelafdeling van een firma die luchtreinigers maakt.

Er worden idd verschillende luchtreinigers op de markt gebracht, maar daar zit ook veel rommel tussen. Sommige reinigen wel goed maar circuleren dan hun eigen lucht weer terug in de luchtreiniger. Dit is natuurlijk niet handig. Ook weet ik dat er dure luchtreinigers op de markt zijn die bij lange na niet presteren als een goedkopere. Bij metingen om apparaten te vergelijken wordt gekeken naar een CADR waarde. Deze waarde houdt oa rekening met het zonet beschreven effect. Je kunt ze met een papier (HEPA) filter krijgen maar ook met een elektrostaat. Een elektrostaat stop je in de vaatwasser en dan is ie weer schoon, terwijl een HEPA na verloop van tijd verstopt. Uitspuiten met luchtdruk is een heel vies klusje en na verloop van tijd is het dan ook over.
Uit testen bleek dat onze luchtreinigers het heel goed doen. Dat zijn de Grace en de Visionair van Euromate. Ik weet toevallig dat er op dit moment een actie loopt met de Grace. Bij deze apparaten is de CADR-waarde veel hoger als bij de concurrentie. Wat een heel mooi apparaat is en wat wel wat duurder is is de Visionair. Dit apparaat kan ook zelf de vervuiling detecteren en zichzelf aanzetten als dat dus nodig is.

Kijk eens op www.lucom.nl en informeer naar de producten. Lucom is dealer van Euromate-producten.

Ik heb trouwens thuis ook tijdelijk een Grace staan ivm hooikoorts, en dat werkt perfect. op het zachste standje houdt deze het de hele tijd schoon. er valt ook een stuk minder stof hier in huis.

frank

Tijd voor maken pagina: 0.207 seconden