- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- WOON
- Woon- of slaapkamer
- Schimmel.... Het gaat maar niet weg.
Schimmel.... Het gaat maar niet weg.
- janvanophem@yah
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
13 okt 2006 16:07 #1
door janvanophem@yah
Schimmel.... Het gaat maar niet weg. werd gestart door janvanophem@yah
Hallo,
In augustus 2004 heb ik mijn kamer herschilderd, over mijn behangpapier, maar dit was blijkbaar een foute keuze.
Op het begin leek het allemaal geen probleem te zijn, het was mooi, gezellig, maar na een paar maanden begonnen er "bubbels" onder de verflaag en het behangpapier te komen. Ik heb dan mijn behangpapier eraf getrokken en trof een wit schuim aan. Schimmel dus. Mn moeder zei dat dit kwam doordat mijn bed vlak naast de verf stond en de verf niet genoeg had kunnen drogen.
Ze zei dat ik mijn bed wat verder moest verschuiven, en dat het dan wel weg zou gaan. Niet dus. Het begon erger en erger te worden, en mn moeder had er dan een product voor gekocht "Binnenmuur-Droog" maar dat hielp niet.
De schimmel is nu nog altijd op mijn muur, en staat nu al op verschillende muren, ik gebruik het product regelmatig, zonder resultaat. Het is zelfs al zo erg dat de kalk van mijn muur op sommige plaatsen is afgebroken omdat de schimmel er door is gekomen, op sommige plaatsen is het cement zelfs al weg.
Ik vind het vreselijk vies en storend, vies ruikend en ongezellig. Weet er iemand wat ik hier tegen kan doen? Ik ben al nagegaan aan wat het zou kunnen liggen, misschien heeft het ermee te maken dat mijn slaapkamer vlak naast de badkamer staat? Vroeger werd deze niet zo goed verlucht, maar nu letten we er extra op, maar het veranderd er niets aan. Ik verlucht mijn kamer nu ook meer (voor de geur en omdat dit beter is voor de schimmel).
Ik maak me ook zorgen over de schimmel, omdat ik heb gelezen dat je hierdoor termieten kan krijgen of paddelstoelen.
Groetjes,
Biebel.
Biebel39003.7558680556
In augustus 2004 heb ik mijn kamer herschilderd, over mijn behangpapier, maar dit was blijkbaar een foute keuze.
Op het begin leek het allemaal geen probleem te zijn, het was mooi, gezellig, maar na een paar maanden begonnen er "bubbels" onder de verflaag en het behangpapier te komen. Ik heb dan mijn behangpapier eraf getrokken en trof een wit schuim aan. Schimmel dus. Mn moeder zei dat dit kwam doordat mijn bed vlak naast de verf stond en de verf niet genoeg had kunnen drogen.
Ze zei dat ik mijn bed wat verder moest verschuiven, en dat het dan wel weg zou gaan. Niet dus. Het begon erger en erger te worden, en mn moeder had er dan een product voor gekocht "Binnenmuur-Droog" maar dat hielp niet.
De schimmel is nu nog altijd op mijn muur, en staat nu al op verschillende muren, ik gebruik het product regelmatig, zonder resultaat. Het is zelfs al zo erg dat de kalk van mijn muur op sommige plaatsen is afgebroken omdat de schimmel er door is gekomen, op sommige plaatsen is het cement zelfs al weg.
Ik vind het vreselijk vies en storend, vies ruikend en ongezellig. Weet er iemand wat ik hier tegen kan doen? Ik ben al nagegaan aan wat het zou kunnen liggen, misschien heeft het ermee te maken dat mijn slaapkamer vlak naast de badkamer staat? Vroeger werd deze niet zo goed verlucht, maar nu letten we er extra op, maar het veranderd er niets aan. Ik verlucht mijn kamer nu ook meer (voor de geur en omdat dit beter is voor de schimmel).
Ik maak me ook zorgen over de schimmel, omdat ik heb gelezen dat je hierdoor termieten kan krijgen of paddelstoelen.
Groetjes,
Biebel.
Biebel39003.7558680556
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Cees-Schenkel
- Bezoeker
-
13 okt 2006 18:18 #2
door Cees-Schenkel
Beantwoord door Cees-Schenkel in topic Schimmel.... Het gaat maar niet weg.
Het lijkt me dat de badkamer "lek" is, zit de tegelwand tegen jouw slaapkamer aan ?
kontroleer de voegen en kit aansluitingen in de badkamer, ik denk dat daar het probleem vandaan komt.
Cees
kontroleer de voegen en kit aansluitingen in de badkamer, ik denk dat daar het probleem vandaan komt.
Cees
- janvanophem@yah
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 okt 2006 07:24 #3
door janvanophem@yah
Beantwoord door janvanophem@yah in topic Schimmel.... Het gaat maar niet weg.
Ja, die zit inderdaad tegen mijn slaapkamer. Nochthans het vreemde is dat de schimmel langs die kant er niet doorkomt (want tussen de tegels is er cement) en bij mijn slaapkamer komt de schimmel er wel door.
- M.Wetters
-
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 okt 2006 08:47 #4
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Schimmel.... Het gaat maar niet weg.
Het lijkt mij totaal onmogelijk dat dit veroorzaakt is door het sausen van een muur. Tenzij ........ wat voor soort verf heb je gebruikt? Wat ik me nog kan voorstellen is dat de badkamer muur altijd al gelekt heeft en dat het vocht nu niet meer kan verdampen door de verflaag heen. Voor jouw informatie: voegen tussen tegels kunnen lek zijn, zelfs via haarscheurtjes die je nauwelijks kunt waarnemen.
Andere kan op redenerend: heb je misschien ook de ventilatie dichtgeschilder o.i.d.? Is er voldoende ventilatie?
Andere kan op redenerend: heb je misschien ook de ventilatie dichtgeschilder o.i.d.? Is er voldoende ventilatie?
An error has occurred. Hit any user to continue.
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden