- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Vloeren & trappen
- Laminaat over laminaat en ophogen van woonkamer
Laminaat over laminaat en ophogen van woonkamer
- klusser123
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
15 sept 2008 12:01 #1
door klusser123
Laminaat over laminaat en ophogen van woonkamer werd gestart door klusser123
Hallo allemaal,
Wat een zeer waardevolle forum is dit. [img]smileys/smiley32.gif[/img]
Nu de tijd is aangebroken voor kluswerk in ons nieuwe huis zal ik hier zeker dagelijks goede tips weghalen. Top!
Nu heb ik echter iets waar ik op het forum nog geen persoonlijke oplossing voor gevonden heb.
We hebben een nieuwe woning gekocht. In de keuken liggen plavuizen in cement (of zoiets) Deze ligt er volgens een "kenner" nogal vast in en is daarbij ook nog gelegd onder het keukenblok door. Verwijderen van de plavuizen zou dus ook betekenen, het verwijderen van de keuken. Lijkt mij geen optie dus aangezien de keuken verder in zeer goede staat is.
Keuken en woonkamer is in feite één ruimte. Echter de woonkamer is voorzien van laminaat.
De grens keuken / woonkamer is nu afgewerkt met een speciale strip. Hoogteverschil van woonkamer en keuken is ongeveer 10mm.
De plavuizen in de keuken liggen er redelijk vlak in. Het laminaat in de woonkamer ligt er ook strak in. Hier en daar wel hele kleine naadjes en krassen, maar verder geen bollingen etc.
Mijn vraag is nu, kan ik laminaat leggen over het oude laminaat heen en deze doortrekken in de keuken, zónder dat ik hoogteverschil krijg? Ik moet dan sowieso 10 mm hoger gaan zitten in de woonkamer lijkt mij. Een extra laag van die groene platen misschien?
Ik heb de deuren opgemeten en ik zou dit kunnen redden. Nu is er een ruimte deur/vloer van 15mm.
Stel dat de deuren toch over de vloer zouden komen, zagen we er gewoon een reep vanaf.
Verder zullen we de laminaat lamellen in de keuken (en hal) verlijmen ivm eventuele kans op vocht etc
(welke lijm is daarvoor het meest geschikt?)
Lang verhaal, maar hopelijk duidelijk met wat we willen.
Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.
Dave
Wat een zeer waardevolle forum is dit. [img]smileys/smiley32.gif[/img]
Nu de tijd is aangebroken voor kluswerk in ons nieuwe huis zal ik hier zeker dagelijks goede tips weghalen. Top!
Nu heb ik echter iets waar ik op het forum nog geen persoonlijke oplossing voor gevonden heb.
We hebben een nieuwe woning gekocht. In de keuken liggen plavuizen in cement (of zoiets) Deze ligt er volgens een "kenner" nogal vast in en is daarbij ook nog gelegd onder het keukenblok door. Verwijderen van de plavuizen zou dus ook betekenen, het verwijderen van de keuken. Lijkt mij geen optie dus aangezien de keuken verder in zeer goede staat is.
Keuken en woonkamer is in feite één ruimte. Echter de woonkamer is voorzien van laminaat.
De grens keuken / woonkamer is nu afgewerkt met een speciale strip. Hoogteverschil van woonkamer en keuken is ongeveer 10mm.
De plavuizen in de keuken liggen er redelijk vlak in. Het laminaat in de woonkamer ligt er ook strak in. Hier en daar wel hele kleine naadjes en krassen, maar verder geen bollingen etc.
Mijn vraag is nu, kan ik laminaat leggen over het oude laminaat heen en deze doortrekken in de keuken, zónder dat ik hoogteverschil krijg? Ik moet dan sowieso 10 mm hoger gaan zitten in de woonkamer lijkt mij. Een extra laag van die groene platen misschien?
Ik heb de deuren opgemeten en ik zou dit kunnen redden. Nu is er een ruimte deur/vloer van 15mm.
Stel dat de deuren toch over de vloer zouden komen, zagen we er gewoon een reep vanaf.
Verder zullen we de laminaat lamellen in de keuken (en hal) verlijmen ivm eventuele kans op vocht etc
(welke lijm is daarvoor het meest geschikt?)
Lang verhaal, maar hopelijk duidelijk met wat we willen.
Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.
Dave
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- broem
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
15 sept 2008 12:08 #2
door broem
Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.
Beantwoord door broem in topic Laminaat over laminaat en ophogen van woonkamer
Ik zou het niet over elkaar heen leggen.
Je eigen even kwaad maken en alles eruit halen.
De keuken hoeft er niet uit alleen de plint verwijderen en de keuken beschermen.
Tegels weghalen tot onder de voorste rij poten en deze uitdraaien of uitvullen.
Je eigen even kwaad maken en alles eruit halen.
De keuken hoeft er niet uit alleen de plint verwijderen en de keuken beschermen.
Tegels weghalen tot onder de voorste rij poten en deze uitdraaien of uitvullen.
- klusser123
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 sept 2008 12:18 #3
door klusser123
Beantwoord door klusser123 in topic Laminaat over laminaat en ophogen van woonkamer
Hallo Ron,
Wauw, ik schuif net van de ene computer naar de ander en gelijk al een reply.
...Maar toch eruit halen? [img]smileys/smiley19.gif[/img] Hm... ik hou er in 't ergste geval wel rekening mee ja dat we alles eruit moeten halen. Zucht...
En plavuizen verwijderen op een snelle effectieve manier zal denk ik met een goede boorhamer gedaan moeten worden, mét een platte bijtel? (ergens gelezen hier op het forum) en eventuele restjes afvlakken met...? of weg beitelen...?
Pfiew... wordt nog wat voor deze grafisch ontwerper met drie creatieve rechterhanden en 5 linkse klus armen...
Maar ben het wel met je eens dat het wél de beste en mooiste manier is.
Het is alleen zo kort dag allemaal. Woning voor het eerst op Funda gezien in 1e week van Augustus en 1 oktober moeten we er al in zitten. (ruim 1½ week nog)
Hoop dat er nog meer tips en adviezen geplaatst worden en anders ga ik toch overleggen hier thuis om het op jouw manier te doen.
Studio252008-09-15 14:19:13
Wauw, ik schuif net van de ene computer naar de ander en gelijk al een reply.
...Maar toch eruit halen? [img]smileys/smiley19.gif[/img] Hm... ik hou er in 't ergste geval wel rekening mee ja dat we alles eruit moeten halen. Zucht...
En plavuizen verwijderen op een snelle effectieve manier zal denk ik met een goede boorhamer gedaan moeten worden, mét een platte bijtel? (ergens gelezen hier op het forum) en eventuele restjes afvlakken met...? of weg beitelen...?
Pfiew... wordt nog wat voor deze grafisch ontwerper met drie creatieve rechterhanden en 5 linkse klus armen...
Maar ben het wel met je eens dat het wél de beste en mooiste manier is.
Het is alleen zo kort dag allemaal. Woning voor het eerst op Funda gezien in 1e week van Augustus en 1 oktober moeten we er al in zitten. (ruim 1½ week nog)
Hoop dat er nog meer tips en adviezen geplaatst worden en anders ga ik toch overleggen hier thuis om het op jouw manier te doen.
Studio252008-09-15 14:19:13
- broem
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
15 sept 2008 12:23 #4
door broem
Tsja, hoe was dat ook alweer met Keulen en Aken?
Platte beitel of puntbeitel, het mooiste is als je ze allebei hebt.
De éne keer gaat het beter met de platte, de andere keer met de puntbeitel.
Platte beitel of puntbeitel, het mooiste is als je ze allebei hebt.
De éne keer gaat het beter met de platte, de andere keer met de puntbeitel.
- klusser123
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 sept 2008 12:25 #5
door klusser123
*offtopic
Heb nog niet ge-googled, maar kan er verdikkeme niet opkomen ook... 'Keulen en Aken...' Hoe zeg je dat nou ook weer...
Google resultaat
Ok, dank je. Die steek ik in me zak. Platte en Punt bijtel dus...
Studio252008-09-15 14:27:40
Beantwoord door klusser123 in topic Laminaat over laminaat en ophogen van woonkamer
Ron321 schreef : Tsja, hoe was dat ook alweer met Keulen en Aken?
*offtopic
Heb nog niet ge-googled, maar kan er verdikkeme niet opkomen ook... 'Keulen en Aken...' Hoe zeg je dat nou ook weer...
Google resultaat
Ok, dank je. Die steek ik in me zak. Platte en Punt bijtel dus...
Studio252008-09-15 14:27:40
- broem
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
15 sept 2008 12:26 #6
door broem
- Jungle
- Platinum-lid
15 sept 2008 15:18 #7
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Laminaat over laminaat en ophogen van woonkamer
Je woonkamervloer ophogen, zoals in het eerste blok van dit topic kan natuurlijk, en dan je lamknaat doorleggen kan ook, MAAR je komt nooit precies uit, dus houdt je een overgang, ook al is die bijna niet te zien.
Laminaat is super glad, dus moet je op de woonkamervloer je plaatjes vastleggen. In de keuken moeten ook plaatjes komen, omdat laminaat niet zo op je tegels kan. Dus kom je in de woonkamer weer hoger uit, moet je dus alle deuren inkorten. Dan beter wat Ron321 al zei, alles afschermen, tegels eruit beitelen, vloer vlakken, en in 1 keer het gehele opervlak plaatjes en laminaat. Denk je ook aan je folie onder het laminaat.
Laminaat is super glad, dus moet je op de woonkamervloer je plaatjes vastleggen. In de keuken moeten ook plaatjes komen, omdat laminaat niet zo op je tegels kan. Dus kom je in de woonkamer weer hoger uit, moet je dus alle deuren inkorten. Dan beter wat Ron321 al zei, alles afschermen, tegels eruit beitelen, vloer vlakken, en in 1 keer het gehele opervlak plaatjes en laminaat. Denk je ook aan je folie onder het laminaat.
- klusser123
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 sept 2008 19:45 #8
door klusser123
Ok...
Bedankt voor je reactie.
Sorry voor mijn late reactie. Ik kreeg geen notificatie mail, vandaar...
Vandaag laminaat gekocht. Ik heb inderdaad besloten om de plavuizen uit de keuken en de gang te halen. Ga morgen even bij de Gamma langs om zo'n ding te huren.
Ik zal de platte en puntige bijtel wel moeten kopen denk ik. We zien wel...
En dan slopen met die handel!
Laminaat leggen heb ik vaker gedaan. Echter altijd enkel met die groene platen.
De vloeren zijn van beton zoals aangegeven. Ik ga er vanuit dat de vloeren vlak zijn / gaan worden.
In de woonkamer ligt nog laminaat, dus...
Maar wat is wijsheid? En wat is het verstandigst?
De vloeren zijn droog.
Eerst folie? Tegen vocht en geluidsdemping en dan de groene platen?
En welke lijm raden jullie mij aan omdat ik bepaalde delen wil verlijmen ivm eventuele vocht (knoeien van vocht in de keuken of natte schoenen binnenlopen)
Het is een klik laminaat zonder een 'v' groef.Studio252008-09-17 21:47:24
Bedankt voor je reactie.
Sorry voor mijn late reactie. Ik kreeg geen notificatie mail, vandaar...
Vandaag laminaat gekocht. Ik heb inderdaad besloten om de plavuizen uit de keuken en de gang te halen. Ga morgen even bij de Gamma langs om zo'n ding te huren.
Ik zal de platte en puntige bijtel wel moeten kopen denk ik. We zien wel...
En dan slopen met die handel!
Laminaat leggen heb ik vaker gedaan. Echter altijd enkel met die groene platen.
De vloeren zijn van beton zoals aangegeven. Ik ga er vanuit dat de vloeren vlak zijn / gaan worden.
In de woonkamer ligt nog laminaat, dus...
Maar wat is wijsheid? En wat is het verstandigst?
De vloeren zijn droog.
Eerst folie? Tegen vocht en geluidsdemping en dan de groene platen?
En welke lijm raden jullie mij aan omdat ik bepaalde delen wil verlijmen ivm eventuele vocht (knoeien van vocht in de keuken of natte schoenen binnenlopen)
Het is een klik laminaat zonder een 'v' groef.Studio252008-09-17 21:47:24
- Jungle
- Platinum-lid
17 sept 2008 20:49 #9
door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Laminaat over laminaat en ophogen van woonkamer
De beitels huur je, komen wel slijpkosten bij, maar is altijd goedkoper dan kopen.
Laminaat gewoon zoals het hoort, en zoals de leverancier adviseert, dus altijd een dampdichte folie, dan je ondervloer (platen of tempexfolie) en dan je vloer. Verlijmen met .....natuurlijk houtlijm. Lijmvlekken direkt verwijderen.
Laminaat gewoon zoals het hoort, en zoals de leverancier adviseert, dus altijd een dampdichte folie, dan je ondervloer (platen of tempexfolie) en dan je vloer. Verlijmen met .....natuurlijk houtlijm. Lijmvlekken direkt verwijderen.
- klusser123
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 sept 2008 20:57 #10
door klusser123
Hartstikke bedankt Cobra.
Je bent wel erg behulpzaam hier zie ik!
Ok, dus de beitels huur je erbij? Meen mij te herinneren dat je die gebruiksgereedschappen moet kopen. Maar goed, merk het vanzelf wel.
Een paar oordopjes en een veiligheidsbril zal ook wel noodzakelijk zijn denk ik.
En houtlijm... ok! Ik zat eerder te denken aan een soort van... geen idee eigenlijk wat... liet ik me ook mee verrassen morgenochtend in de doehetzelfert winkel. Maar houtlijm, ja logisch eigenlijk.
Als het grotendeels maar water tegen kan gaan bij de naden, dan heb ik er vrede mee.
Mij hebben ze geadviseerd dat groene platen alleen ook genoeg zou zijn. Maar ik wil eigenlijk toch wel al het nodige uit de kast halen om ook maar eventuele bollingen te voorkomen, gehorigheid enzo.
Op de een of andere manier heeft Gamma de voorkeur voor mij om de groene platen te halen en de folie. Maakt het nog uit waar je dit het beste kan kopen? Praxis, Gamma, Karwei...
Of komt dat allemaal op hetzelfde neer?
Je bent wel erg behulpzaam hier zie ik!
Ok, dus de beitels huur je erbij? Meen mij te herinneren dat je die gebruiksgereedschappen moet kopen. Maar goed, merk het vanzelf wel.
Een paar oordopjes en een veiligheidsbril zal ook wel noodzakelijk zijn denk ik.
En houtlijm... ok! Ik zat eerder te denken aan een soort van... geen idee eigenlijk wat... liet ik me ook mee verrassen morgenochtend in de doehetzelfert winkel. Maar houtlijm, ja logisch eigenlijk.
Als het grotendeels maar water tegen kan gaan bij de naden, dan heb ik er vrede mee.
Mij hebben ze geadviseerd dat groene platen alleen ook genoeg zou zijn. Maar ik wil eigenlijk toch wel al het nodige uit de kast halen om ook maar eventuele bollingen te voorkomen, gehorigheid enzo.
Op de een of andere manier heeft Gamma de voorkeur voor mij om de groene platen te halen en de folie. Maakt het nog uit waar je dit het beste kan kopen? Praxis, Gamma, Karwei...
Of komt dat allemaal op hetzelfde neer?
Tijd voor maken pagina: 0.233 seconden