- Ontvangen bedankjes 4
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Vloeren & trappen
- laminaat veert teveel
laminaat veert teveel
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
27 apr 2009 10:59 #11
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic laminaat veert teveel
Je kan ook nog overwegen de bestaande vloer open te breken en deze goed uit te vlakken, tis wel wat meer werk, maar met overal platen erop zetten ben je ook nog wel even bezig.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Amor-avi
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 apr 2009 11:09 #12
door Amor-avi
groetjes purdy
Beantwoord door Amor-avi in topic laminaat veert teveel
Openbreken, ik heb twee linkerhanden
de kans is dermate groot dat ik de osb platen ga kopen, vraag me alleen af welke dikte.... zelf vind ik 18mm net te. Het probleem is dat niet overal veert (veert ongeveer 4 mm)....en het een duur geintje zal gaan worden die 18mm....
groetjes purdy
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
27 apr 2009 14:22 #13
door Anne-Marie
Kan volgens mij ook met spaanplaat. Dit is hier al vaker aan de orde geweest. Even de zoekfunctie gebruiken of via google zoeken.
- M.Wetters
-
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 apr 2009 20:41 #14
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic laminaat veert teveel
Als de vloerdelen zo sterk meeveren, dan vraag ik me af of de balken wel sterk genoeg zijn.
Het plaatsen van spaanplaat of osb zou wel iets versteviging kunnen geven, maar als de balken blijven meedeinen ....
Het plaatsen van spaanplaat of osb zou wel iets versteviging kunnen geven, maar als de balken blijven meedeinen ....
An error has occurred. Hit any user to continue.
- Amor-avi
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 apr 2009 05:35 #15
door Amor-avi
groetjes purdy
Hai Edp,
Ik snap wel wat je zegt maar waarom juist tussen me bank en dressoir... we gaan eerst de laminaat en de ondervloer eruit halen en gaan op ons gemak kijken waar het nu echt ongelijk is. Een vloer openbreken vind ik best wel zonde wetende dat ik waarschijnlijk over 2 a 3 jaar ga verhuizen (zware kosten dus)
dus kies ik met de adviezen van julie voor de deze oplossing van osb 9mm danwel spaanplaten 9mm.
Omdat de vloer juist net doorveert 4a 6 mm op bepaalde plekken denk dat ik die zo het beste kan tackelen om een daar een betere ondersteuning te geven en wellicht een wat dikkere ondervloer (groene platen)
Ik snap wel wat je zegt maar waarom juist tussen me bank en dressoir... we gaan eerst de laminaat en de ondervloer eruit halen en gaan op ons gemak kijken waar het nu echt ongelijk is. Een vloer openbreken vind ik best wel zonde wetende dat ik waarschijnlijk over 2 a 3 jaar ga verhuizen (zware kosten dus)
dus kies ik met de adviezen van julie voor de deze oplossing van osb 9mm danwel spaanplaten 9mm.
Omdat de vloer juist net doorveert 4a 6 mm op bepaalde plekken denk dat ik die zo het beste kan tackelen om een daar een betere ondersteuning te geven en wellicht een wat dikkere ondervloer (groene platen)
groetjes purdy
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
28 apr 2009 07:00 #16
door Anne-Marie
Als je er nog maar 2 a 3 jaar denkt te wonen zou ik er ook niet teveel aan gaan uitgeven. Inderdaad even goed kijken waarom het veert. Als de vloer zelf niet goed vast zit aan de balken, misschien even een paar schroeven erbij in draaien om het goed vast te zetten. Verder even kijken hoeveel het verschil is en dan zou ik ook eerder kiezen om wt te rommelen met groene platen. Wat voor ondervloer heb je nu dan?
- Amor-avi
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 apr 2009 07:27 #17
door Amor-avi
groetjes purdy
Ik heb nu die groene platen van iso floor light 7mm en daar boven op me lamniaat van 9 mm. Ik moet wel zeggen dat dit me eerste appartement is en eigenlijk in het begin alleen op laminaat en ondervloer heb gericht en niet op zaken zoals als egaliseren van je vloer, beetje stom van mezelf.
Voor me gevoel denk dat ik met osb 9mm wel goed uit de voet kan komen. Kan ik die of moet ik die platen vast groeven in de bouwvloer (hout) voor stevigheid?
Voor me gevoel denk dat ik met osb 9mm wel goed uit de voet kan komen. Kan ik die of moet ik die platen vast groeven in de bouwvloer (hout) voor stevigheid?
groetjes purdy
- Jungle
-
- Platinum-lid
-
28 apr 2009 10:16 #18
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic laminaat veert teveel
Je kan ook
dit
gebruiken.
- Amor-avi
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
- Jungle
-
- Platinum-lid
-
28 apr 2009 17:37 #20
door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic laminaat veert teveel
CVoordeel van deze platen is, is dat je een zachtboard onderlaag hebt, en daaraan vast een hardboard toplaag. Deze platen liggen aan elkaar vast, zodat je eigenlijk een nieuwe vloer creeert. Die dus "zwevend" ligt.
Nadeel is de prijs. Weet niet wat ze tegenwoordig kosten, maar uiteindelijk zal het in verhouding met 18mm osb wel weer meevallen.
Nadeel is de prijs. Weet niet wat ze tegenwoordig kosten, maar uiteindelijk zal het in verhouding met 18mm osb wel weer meevallen.
Tijd voor maken pagina: 0.273 seconden