FANtv-nl-logo-mobile

laminaat veert teveel

• Amor-avi
  • Amor-avi's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02 mei 2009 15:23 #21 door Amor-avi
Beantwoord door Amor-avi in topic laminaat veert teveel
heey cobra thanks voor de reminder...

vraagje als ik osb of spaanplaat zou nemen moet de grote maten 2,44x1,22 nemen of de kleine maten 2,44x0,62 nemen.

groetjes purdy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03 mei 2009 09:56 #22 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic laminaat veert teveel
Hoe groter, hoe sneller je de oneffenheden in je vloer overbrugd. En hoe eerder je klaar bent.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• Amor-avi
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
03 mei 2009 14:44 #23 door Amor-avi
dus deze maten 1,22 x 2,44 zijn goed? mijn voorkeur gaat naar spaanplaat maar wat voor dikte is het beste 8, 10 of 12? 18mm levert te veel problemen op namelijk alle deuren inkorten etc etc en is vele malen duurder.

groetjes purdy

• Amor-avi
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
03 mei 2009 14:45 #24 door Amor-avi
hoeveel en wat type schroeven moet je eigenlijk gebruiken? en om de hoeveel cm moet je een er een schroef in zetten?

groetjes purdy

• Amor-avi
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18 nov 2009 07:58 #25 door Amor-avi
Beste forumleden,

Ten eerste wil even me excuses aanbieden voor het niet op de hoogte stellen van de verbouwperikelen.

Vraagje enige tijd terug had ik een post geplaatst in verband met het teveel veren van me laminaat.

Stand van zaken: de laminaat is eruit gehaald en we zijn er achter gekomen dat me bouwvloer dus bestaat uit 18mm underlayment en 12 mm underlayment

en een toplaag kurk (gelijmd). Vervolgens zijn we er ook achter gekomen dat de bouwvloer voor 99% zeker is gespijkerd en niet geschroefd zoals het nu gaat (althans na 2000) aan de houten balken.

Vandaar het veer effect in de woonkamer (42m2) maar niet zodanig in de gangen. Bouwjaar van het appartement is 1986.

Ik had toen al in gedachte om de vloer te egaliseren met spaanplaat 12mm (wat ik nooit had gedaan, stom van mij).

En deze natuurlijk vast te schroeven met 4x40 schroeven. Nu ligt er dus overal spaanplaat vastgeschroefd (ERG LEUK KLUSJE)

Wat mij direct opviel was dat de vloer gelijk stugger werd en niet meer zoveel veerde. Ik was zo blij op dat moment…..

Maar nu komt het volgende, ik heb van de week een paar vloerdelen aan elkaar gezet om te kijken hoe een en andere lag op de vloer.

De laminaatvloer veerde niet (minimaal) , wat ik ook deed. (getest zonder groene platen) Ik was natuurlijk superblij eindelijk een strakke voer, ik voelde ook niet eens de clickverbindingen.

Mijn vraag aan jullie is nu: moet ik alsnog de groene platen gebruiken of kan ik bijvoorbeeld ook die gouden of zilveren folie gebruiken?

De bedoeling is dat we a.s. zaterdag de vloer weer gaan leggen dus jullie expertise is van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

purdy

groetjes purdy

Lees meer
18 nov 2009 13:49 #26 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic laminaat veert teveel
Je kan zonder probleem de gouden of de zilveren folie gebruiken ipv de "groene plaatjes"

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
18 nov 2009 17:09 #27 door broem
Beantwoord door broem in topic laminaat veert teveel
Je mag gewoon verder gaan in het originele topic.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

• Amor-avi
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19 nov 2009 11:32 #28 door Amor-avi
Hoi Cobra

Levert dat dan geen problemen op die folie?? Het is immers allemaal hout op elkaar en een laagje kurk. (18+12+5+12mm) En met die problemen bedoel ik geluidsoverlast en misschien wat meer veer effect, (daar zit me grote angst in) het is een appartement 2 hoog. En wat kost die folie dan wel? en wat voor type dan?

groet

groetjes purdy

• marcel-van-der-laan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 nov 2009 15:22 #29 door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic laminaat veert teveel
Maak je niet druk als je gewoon de folie gebruikt de zilveren of gouden die met dat piepschuimen laagje erop heb je geen problemen tape ze wel aan elkaar vast met aluminium tape.

Heb geen idee wat de folie kost maar in ieder geval geen hondereden euro's.
En als je de folie legt wel de piepschuimen kant op de bestaande vloer leggen dus de glimmende kant boven.

Lees meer
19 nov 2009 18:57 #30 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic laminaat veert teveel
Als ik me niet vergis is de alufolie zelfs voordeliger per m2 dan zachtboard + plastic folie. Volgens mij heb ik iets van €27 betaald voor een rol van 10m x 1m uit m'n hoofd, dus €2,70 per m2. Gewoon even in de bouwmarkt kijken, dan weet je het zo.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.185 seconden