FANtv-nl-logo-mobile

Afsluiten trapgat

• Mina
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21 okt 2009 12:03 #1 door Mina
Afsluiten trapgat werd gestart door Mina
Vorig jaar hebben we onze woning aangekocht. De benedenverdieping is volledig afgewerkt dus nu beginnen de werken op de eerste verdieping. Daar wensen we twee kinderkamers, eventueel een toilet en nog een zitruimte (voor tweede tv en leesruimte) in te richten.
Wanneer we de trap opstappen, zouden we willen dat we uitkomen in de zitruimte. Van daaruit kunnen de twee kinderkamers bereikt worden.
De zitruimte zelf wordt verlicht door een reeds aanwezige velux. Wanneer de zitruimte in de winter echter gebruikt wordt, wensen we dat de warmte van de centrale verwarming niet via het open trapgat naar beneden verloren gaat. Dit zou de stookkosten serieus de hoogte in jagen. Daarom zijn we op zoek naar een manier om het trapgat af te sluiten zodat de warmte boven blijft. Wij dachten al aan een (glazen) schuifdeur maar daar houdt onze inspiratie op.

Hebben jullie suggesties die het onderzoeken waard zijn? Eventueel met website voor documentatie/foto's?

Heel erg bedankt!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21 okt 2009 13:06 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Afsluiten trapgat
Ik heb zelf voor de trap aar de 2e verdieping een kozijn geplaatst met daarin een deur.
Persoonlijk zou ik geen glazen deur voor een trap doen, zeker niet met opgroeiende kinderen.

Kijk ook even hier cobra2009-10-21 15:07:44

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
21 okt 2009 17:16 #3 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Afsluiten trapgat
Warmte stijgt altijd naar boven en niet naar beneden [img]smileys/smiley2.gif[/img]
Volgens mij kun je dat gat gewoon open laten.
Alleen als je niet wilt dat er warmte van beneden naar boven wegstroomt, dan zou je het gat moeten afsluiten.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Lees meer
22 okt 2009 12:25 #4 door deliasik
Beantwoord door deliasik in topic Afsluiten trapgat
ik weet niet hoe oud de kinderen zijn die daar gaan slapen maar een open trapgat zonder traprekje oid lijkt me zoizo niet fijn.

En idd warmte stijgt altijd omhoog dus als je beneden een deur/gordijn hebt is de tocht ook zo goed als weg.

Misschien is een schuifdeur met onder een paneel en boven glas een optie?

Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.

Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden