- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Vloeren & trappen
- Leidingen aanbrengen na Tonzon vloerisolatie
Leidingen aanbrengen na Tonzon vloerisolatie
- philphilnl
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
09 mrt 2011 18:48 #1
door philphilnl
Leidingen aanbrengen na Tonzon vloerisolatie werd gestart door philphilnl
Ik denk erover om mijn betonvloer vanuit de kruipruimte te laten isoleren met Tonzon isolatiekussens, zodat de vloerverwarming minder warmte verliest.
Heeft iemand ervaring met dit systeem? Weet iemand of het mogelijk is om achteraf nog een nieuwe leidingdoorvoer door de vloer (en de isolatiekussens) aan te brengen? Kan je de kussens achteraf repareren, of zelf een klein deel ervan vervangen? Of ben je dan je isolatiewaarde grotendeels kwijt?
Heeft iemand ervaring met dit systeem? Weet iemand of het mogelijk is om achteraf nog een nieuwe leidingdoorvoer door de vloer (en de isolatiekussens) aan te brengen? Kan je de kussens achteraf repareren, of zelf een klein deel ervan vervangen? Of ben je dan je isolatiewaarde grotendeels kwijt?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- GER.S
- Bezoeker
-
13 mrt 2011 10:25 #2
door GER.S
Beantwoord door GER.S in topic Leidingen aanbrengen na Tonzon vloerisolatie
Kiwi; je kan een betonvloer ook op een andere manier isoleren, bijvoorbeeld door pus tegen de onderzijde aan te laten spuiten, maar tonzon is ook een goede methode.
als de leidingen aangebracht zijn, dan "repareer" je de folie met het 2zijdig plakband waarmee ook de "zakken" dicht gemaakt worden.
ALS de mogelijkheid er is, de leidingen boven de tonzon aabrengen, geen gaten in de folie maken dus, maar volledig loshalen , leidingen aanbrengen en dan de foliezakken weer terug plaatsen.
op die manier heb je geen isolatie onderbreking.
als de leidingen aangebracht zijn, dan "repareer" je de folie met het 2zijdig plakband waarmee ook de "zakken" dicht gemaakt worden.
ALS de mogelijkheid er is, de leidingen boven de tonzon aabrengen, geen gaten in de folie maken dus, maar volledig loshalen , leidingen aanbrengen en dan de foliezakken weer terug plaatsen.
op die manier heb je geen isolatie onderbreking.
- Sheilaoa
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 dec 2011 09:00 #3
door Sheilaoa
Beantwoord door Sheilaoa in topic Leidingen aanbrengen na Tonzon vloerisolatie
Beste,
Ik vroeg mij af of je inmiddels de Tonzon isolatie aangebracht hebt/ Zo ja, wat zijn je ervaringen. Zo nee, waarom niet.
Ik vroeg mij af of je inmiddels de Tonzon isolatie aangebracht hebt/ Zo ja, wat zijn je ervaringen. Zo nee, waarom niet.
Tijd voor maken pagina: 0.314 seconden